Skip to main content
Besvarat

Saknar koden till sim kort

• 3 oktober 2018
  • 3 svar
  • 769 visningar

Hur kan jag komma pt koden till sim kort om jag inte har det?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang

Bäst svar av Tristan

Hej!

Om du inte längre har tillgång till det plastkort SIMkortet kom på kan du alltid finna PUK-koden inne på Mitt3 på Tre.se. Klicka på det abonnemang eller Kontantkort det gäller och du ser PUK-koden brevid det aktuella mobilnumret.

För att sedan nyttja PUK-koden slår du först fel PIN-kod tre gånger för att mobilen ska begära PUK-kod och anger sedan de 8 siffrorna i din PUK-kod följt av en helt ny 4-siffrig PIN-kod.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 3 oktober 2018
Hej!

Om du inte längre har tillgång till det plastkort SIMkortet kom på kan du alltid finna PUK-koden inne på Mitt3 på Tre.se. Klicka på det abonnemang eller Kontantkort det gäller och du ser PUK-koden brevid det aktuella mobilnumret.

För att sedan nyttja PUK-koden slår du först fel PIN-kod tre gånger för att mobilen ska begära PUK-kod och anger sedan de 8 siffrorna i din PUK-kod följt av en helt ny 4-siffrig PIN-kod.

Jag har ett sk surf sim kort i min tfn detta har suttit i min andra surfplatta.

2st sim kort i min tfn varav jag ej minns koden t nr2.

VAR HITTAR JAG DENNA?

VARFÖR HAR NI ÄNDRAT ALLT T EN REN RÖRA?

JAG SER BARA VAD JAG REDAN VET DVS MITT TFN ABONNEMANGS SIM KORTS PIN KOD.

MEN BEHÖVER ALLA 6ST ABONNEMANGS PIN KODER EG.

VAR FINNS DESSA?

GREJEN E ATT JAG GLÖMT MIN LADDARE SÅ MITT BATTERI LÄR TA SLUT INOM 20HRS.

SÅ JAH KAN INTE STÄNGA AV TFNEN DÅ JAG EJ VET PIN KODEN T SURF SIM KORTET I FACK NR2.

FRUSTRERAD!!!

HJÄLP!!!!!!!

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 8 juni 2021

Halloj @Nico Kecskés!

Du hittar din PUK-kod (inte PIN-kod) ifall du loggar in på mitt3 på mobilen > abonnemangsdetaljer > skrolla sedan ned på sidan, så ser du “PUK-kod”.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies