Besvarat

SIM-kort förlorat, behöver ett nytt


Min mobil är stulen och jag vill spärra simkortet och få ett nytt. XXXXXXXXXX XXXXXXXXXX

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bästa svar av Nils 9 januari 2019, 08:59

Halloj @Kapten !

Tråkigt att mobilen har blivit stulen! 😥

Precis som @Krigarn skriver behöver du kontakta kundservice eller en 3Butik för att spärra abonnemanget. I samband med det kan dom även skicka dig ett nytt SIM-kort (I 3Butik kan du få det direkt över disk). Du kan även smidigt via Mitt3 beställa ett nytt SIM-kort. Oavsett hur du beställer ett nytt kort är det alltid kostnadsfritt! 🙂

Visa original

2 svar

Antingen ring kundtjänst (https://tel:0735 300 400) från en annan telefon och spärra det själv via telefonsvararen eller skicka mail till kundtjänst (https://www.tre.se/privat/kundservice/kontakta-oss-0/maila-privat-ftg/skriv-til-oss/) eller besök en tre-återförsäljare och be dem hjälpa dig. Pretty much anything but this way, bro.

Protip: om du hämtar ett nytt sim i butik istället för att beställa det online kostar det ingenting.
Användarnivå 3
Emblem +9
Halloj @Kapten !

Tråkigt att mobilen har blivit stulen! 😥

Precis som @Krigarn skriver behöver du kontakta kundservice eller en 3Butik för att spärra abonnemanget. I samband med det kan dom även skicka dig ett nytt SIM-kort (I 3Butik kan du få det direkt över disk). Du kan även smidigt via Mitt3 beställa ett nytt SIM-kort. Oavsett hur du beställer ett nytt kort är det alltid kostnadsfritt! 🙂

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings