Besvarat

surf slut eu/sverige

  • 25 July 2019
  • 1 svar
  • 261 visningar

Jag fick meddelande om att min surf för månaden är förbrukad. När jag går in på mitt3 och kollar står det att jag har använt 10 GB i EU/världen (har 3Världen) och lite över 2 GB i Sverige. Har befunnit mig i Sverige i flera veckor. Förstår inte hur det fungerar? Varför dras det på EU/världen?
icon

Bäst svar av Jimbo 29 July 2019, 10:24

Visa original

1 svar

Hej @emmasusanna och välkommen till 3Community!

Om du ser över surfmängden på Mitt3 så kan det finnas flera olika staplar med information. Dels har du en där du ser att du har förbrukat 2GB i Sverige, men det finns även en stapel där det kan stå "Data inom EU/EES/3Världen". Den visar hur mycket surf du har kvar att förbruka om du skulle befinna dig utomlands, och alltså inte nödvändigtvis hur mycket du har förbrukat.

En liknande fråga har besvarats i ett tidigare inlägg. Klicka här för att komma dit.

Känner du dig dock säker på att fel surfmängd har registrerats är du välkommen att kontakta vår kundservice som kan se närmare på detta tillsammans med dig!

Allt gott!

Svara