Besvarat

Surfen försvann

  • 4 October 2021
  • 3 svar
  • 250 visningar

Hej! Jag har 15 gb i månaden vilket brukar räcka men ibland får jag köpa till extra surf i slutet av månaden. Detta hände i slutet av September så jag köpte 5 gb tisdagen 28 september. I Lördags 2 oktober var all surf slut, alltså  de 5 jag köpte + de 15 jag fick vid månadsskiftet. Mycket märkligt hur det helt plötsligt lika mycket surf på en dag som det annars går åt på 20-30 dagar?

Sökt lite på forumet och erat svar är att ni inte kan se vad som skett. Känns ju inte speciellt bra när man köper surf för flera 100 kr som bara försvinner spårlöst… Samma sak kanske händer igen?

22,84 gb försvann i Lördags. Jag gjorde inget mer än vanligt den dagen, uppkopplad på wifi när kag är hemma!

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang

icon

Bäst svar av Nils 6 October 2021, 13:39

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @trevlig och varmt välkommen till forumet! :slight_smile:

 

Precis som du skriver har vi ingen möjlighet att se exakt vad surfen gått till, men vi kan se att den har blivit använd. Det kan t.ex vara så att WiFi:t kopplade ner eller att du var utom räckhåll för det. Surfbovar är normalt streamad video men även t.ex att man uppdaterar massa applikationer samma dag.

 

Det är ju bra att ni kan se om era kunders surf blivit använd så ni kan fakturera dem. Tyvärr hjälper ovan basic-svar mig inget alls. Ni ska vara proffs och borde kunna ge mer konstruktiva svar än att jag kanske vart utan wifi eller streamat video.

Borde finnas en lista med tänkbara anledningar! 

Samma sak har hänt mig idag. Jag fick ett sms ikväll som sa att jag gjort slut på 80% av min surf. Det ingår 15GB surf/månad i mitt abonnemang och jag har aldrig någon månad under dom senaste åren surfat mer än ca 5-6GB per månad.

En halvtimme efter det första smset så kommer det ännu ett sms som talar om att surfen nu är helt slut! Jag skulle alltså ha gjort åt resterande 20% av mina 15GB på bara en halvtimme, och under den halvtimmen hade jag mobilen i fickan och använde den inte ens! Senare när jag kom hem och kunde surfa via Wi-Fi så loggade jag in i 3-appen och får se att jag ska ha gjort åt 14,37GB bara idag!?? Vad är det som hänt??

Svara