Besvarat

Ta över abonnemanget?

  • 6 August 2018
  • 1 svar
  • 324 visningar

Hej! Har 2 frågor.
Jag har en Samsung s7 som jag är användare på men det är ej jag som står på abonnemanget. Jag har nu tänkt mig att skaffa en ny telefon på samma abonnemang men då måste alltså Jonas som står på abonnemanget ringa och försöka fixa det. Går det att ordna på något sätt så att jag kan ta hand om det själv då det är jag som ska ha telefonen och vet vad jag vill ha för typ av abonnemang osv? Kan han bekräfta det på något sätt?
Sen undrar jag hur det funkar med att byta upp sig till ny telefon. Den 10/10-18 står det att jag kan förlänga abonnemanget och plocka ut en ny telefon. Men skulle vilja göra det redan nu. Går det att betala av de sista månaderna och kunna plocka ut en ny och förlänga abonnemanget på en gång?
Mvh Madeleine
icon

Bäst svar av Nils 8 August 2018, 08:07

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Madeleine V och varmt välkommen till 3Community! :-)

Ja, det går att göra så att du genomför detta. Ni behöver dock då fylla i en fullmakt för att du ska kunna göra ändringar på abonnemanget. Du hittar fullmakt samt andra blanketter direkt här.

Om du istället vill stå som ägare på hela abonnemanget kan ni göra en överlåtelse så att abonnemanget skrivs över på dig. Detta gör ni här.

Ja, det går absolut att göra så att ni betalar av dom sista månaderna och förlänger i förtid på det sättet! 🙂

Svara