Skip to main content
Besvarat

uppsägning och flytt

• April 14, 2026
  • 1 svar
  • 45 visningar

Hej,

Jag kontaktade er kundtjänst den 16 februari och begärde att säga upp mitt abonnemang. Operatören informerade mig om att jag från och med den 16 mars 2026 skulle kunna använda en annan operatör för mitt mobilabonnemang.

Nu har det gått mer än en månad sedan dess. Trots detta får jag fortfarande fakturor från er. Dessutom har den nya operatören meddelat att de inte kan genomföra detta eftersom jag enligt er fortfarande har en bindningstid. Detta trots att det varken står i mitt abonnemangsavtal eller informerades om av er operatör.

Jag ber er vänligen att hjälpa mig och förklara hur jag ska gå vidare i detta ärende.

MVH  

Bäst svar av Martin 20 år med 3

Hej,

Låt oss börja med fakturor. Om ditt abonnemang upphörde 16 mars så blir du fakturerad i april för kostnaden fram till 16 mars. Du blir fakturerad för abonnemanget i 16 dagar, sen kanske du har en delbetalning på mobilen? Den kommer faktureras till den är avbetald. 

Har du tillgång till BankID och mitt3. Isf logga in där och kolla vad som framgår i ditt abonnemang, eventuella bindningstider?

Annars är det bara att kontakta kundtjänst igen. 3Community är ett publikt forum så 3 kan inte hjälpa dig i forumet med privata frågor. 

1 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+37

Hej,

Låt oss börja med fakturor. Om ditt abonnemang upphörde 16 mars så blir du fakturerad i april för kostnaden fram till 16 mars. Du blir fakturerad för abonnemanget i 16 dagar, sen kanske du har en delbetalning på mobilen? Den kommer faktureras till den är avbetald. 

Har du tillgång till BankID och mitt3. Isf logga in där och kolla vad som framgår i ditt abonnemang, eventuella bindningstider?

Annars är det bara att kontakta kundtjänst igen. 3Community är ett publikt forum så 3 kan inte hjälpa dig i forumet med privata frågor.