Besvarat

Vad blir det i månaden?

  • 9 April 2019
  • 4 svar
  • 153 visningar

Jag fill förlänga mitt abonemang, har idag en iphone 7 som är trasig o en iphone 6+ vad för pris kan jag få?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tretin 10 April 2019, 10:03

Visa original

4 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Petrus11,

Varmt välkommen till forumet! :-)

Här kan du utforska priser med mobil och abonnemang - sen rekommenderar jag även dig att kika här för att panta din mobil o se om du kan få någon slant som rabatt till ditt abonnemang för dom.

Hej,

Tror jag hamnat rätt.

Jag har nyligen fått ut en ny Xioami MiT11 Pro från eran försäkring.

Har tänkt förlänga mitt abonnemang med en ny iPhone.

Men vad jag fattar från vad det står är att man endast kan byta in sin mobil och få en Samsung.

Gäller inte rabatten för iPhones?

Råkade klicka mig hela vägen till att ni skickar ut returpapper så jag kan skicka in mobilen.

Säg att det är en liten spricka på baksidan som jag glömde fylla i,  faller då hela konceptet?

 

Har även en #brandnew Samsung Galaxy S9, också fått från försäkring från era konkurrenter, den är I mint condition men skulle bara ge hälften av rabatten mot Mi T11 Pro..

Trodde dem va jämna I pris,. eller hur kommer det sig.,?

 

Off topic:

 

Någon som har koll på mellan tummen och pekfingret hur mkt ett front displaybyte skulle kosta för en iPhone 13 Pro Max XZ?

Är det mer värt att laga den iPhonen än köpa ny via förläning av abb 36mån?

 

Har alltså en iPhone 13 Pro Max XZ (utan abbonemang) med sprucken framskärm.

Hört det kostar x tusenlappar, vilket jag ej kan lägga, trots det var bannimig den bästa mobil jag haft:

Slutade använda iPhone när jailbreak blev för komplicerat.

Helt ärligt, hur skiljer sig en "iPhone 13 Pro Max XZ" kontra iPhone 14, iPhone 13, iPhone 12 (inte Pro! Alldeles för dyra.

 

Ursäkta om jag skrev detta i fel sektion för forumet.

Skulle vilja veta vad alla iPhoneanvändare har att säga.

 

#1 Laga min iPhone 13 Pro Max XZ?

#2 Förläng abb 36mån (iPhone 13) med rabatten på 112kr för min Mi T11 Pro?

Tack på förhand!

MVH

​​​​​​// HKO GROUP LTD ®  ™

 

hko.se

I'M A

badinfluence.se

bump! :)

// hko

<re@tard.se>

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @hko 

Några Samsung produkter har “1500 kr extra rabatt på abonnemanget när du byter upp till Galaxy S23-serien “ .  Utöver 3Återvinn rabatten som jag tolkar det som. 
Om man använder sig av 3Återvinn , att man byter in en produkt som är värderad. Så kan man använda den mot vad man vill .
Om det är en spricka ,så kan det förändra värderingen negativt . Att den blir lägre än vad du fick när du fyllde i enkäten.

Xiaomi 11T Pro

Värdering : 1763 kr

https://www.tre.se/varfor-tre/hos-tre/3atervinn

Jag har för mig att man kan lägga 2 aktiva rabatter per abonnemang .Och kortaste tiden är 6 månader.
Nu är jag inte helt säker. Men Samsung Galaxy S9 är en äldre telefon än vad Xiaomi 11T Pro är . Därav kanske skillnaden i pris.
Ett skärm/displaybyte på en iPhone 13 Pro Max hamnar nog på mellan 4-5000 kr vid en snabb sökning .Men kan ju vara bra att höra runt . Sen kan det bli annat om man har försäkring av något slag . T.ex Försäkring via 3 , AppleCare eller helt enkelt Hemförsäkringen .

Skillnaden mellan iPhone 13 Pro max kontra iPhone 14 . Skulle jag nog tro är marginellt. Pro Max har större display . Säkert också lite större batteri utan att mer söka på det. Men så mycket har det inte hänt sen gen 13 till 14 kan tyckas . Dynamic Island är väl det “nya” , men är på 14 Pro modellerna.

Har själv iPhone 13 Pro Max . Och för mig har det inte varit någon ide att vara ivrig över en iPhone 14 . Delvis p.g.a. att jag har avbetalning på den och att så mycket förändring har inte skett på den tiden .Men möjligtvis något att se fram emot nästa generation 15 eller 16 😉Grejorna lirar ju länge och bra .

#1 Om du har någon försäkring som täcker en del av kostnaden , så är det lönt att göra en reparation .

#2 Förlänga abonnemang 36mån kan ju vara något att kika på beroende på hur #1 går . Antar du får mer än “112 “ kr för din Xiaomi . ( Sökte och fick fram 1763 kr om det nu är exakt rätt mobil med rätt mängd datalagring. ) . Sen kanske din iPhone 13 Max ger “något “ om du även använder den med 3Återvinn .Men är bra som sagt att kika upp hur du kan göra vid förlängning osv. Och försäkring/reparation. Sen kanske det kan bli någon rabatt vid förlängning , beroende på vad man väljer för kombinationer osv. 

Hoppas något va svar på dina frågor .

 

/F

Svara