Skip to main content
Besvarat

varför går mitt abonemang ner i hastighet varje kväll ?

• 28 maj 2024
  • 4 svar
  • 207 visningar

varje kväll sänks min hastighet till mella 2 - 5 Mb , de hackar o laggar o de e samma varje kväll

Bäst svar av Pettersson

@snappis Har du möjlighet att testa att flytta routern för att se om du hittar en placering där det fungerar bättre kvällstid?

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2682 kommentarer
  • 28 maj 2024

@snappis Hej,

vad tråkigt att det blir långsamt för dig att använda internet varje kväll. Mest troligt handlar det om att belastningen på nätet i ditt område ökar jämfört med dagtid. 

Gäller det mobilt bredband eller en mobiltelefon? Har du 3G, 4G eller 5G?

• Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 29 maj 2024

Mobilt ,5G , har ju inte vart så här innan , nu på morron har jag 50mb o på kvällen 2-5mb

Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • 370 kommentarer
  • 29 maj 2024

Beror lite på var du befinner dig också. Inomhus är det alltid sämre. Men det är helt normalt att hastigheten går ned under “primetime”, dvs tider då många streamar och använder mycket data.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2682 kommentarer
  • Svar
  • 29 maj 2024

@snappis Har du möjlighet att testa att flytta routern för att se om du hittar en placering där det fungerar bättre kvällstid?

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies