Besvarat

Varför har min surf tagit slut?

  • 23 June 2019
  • 1 svar
  • 428 visningar

Hej, jag gick igår av er att min surfmängd var slut. Jag fyllde då på med 5GB kl 13:11 var ute i två timmar och använde mobilen med nätverk därefter var jag hemma och är uppkopplad på mitt nätverk här hemma och igår kväll får jag att min surfmängd är slut igen. Jag har kontrollerat mitt nätverk hemma och det funkar då jag använder mig av det nu och mitt mobilnätverk är slut. Tycker detta är väldigt märkligt att det skulle vara skut igen.
icon

Bäst svar av Nils 24 June 2019, 16:28

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Madelene lindstedt och varmt välkommen till 3Community! 👷🏻👋🏻

Det är väldigt svårt att säga just varför datan har dragits. Kundservice har ingen möjlighet att se exakt vad det är datan har gått till, utan kan endast se att den har använts.

Rent generellt så är det inga fel när det kommer till just dataanvändning utan det räknas likadant för samtliga av våra kunder. Det kan t.ex bero på att mobilen har tappat täckning till WiFi under en period som sedan har hoppat igång, gjort uppdateringar m.m., men det går ej att säga exakt.

Vi har här på forumet lagt upp en artikel gällande just surfmängder på vissa tjänster/spel m.m. så att man kan få ett hum om hur mycket data som används. Artikeln hittar du här.

Svara