Besvarat

Vill kunna surfa med iPaden överallt

  • 7 April 2018
  • 2 svar
  • 405 visningar

Jag har beställt 40 GB till iPaden, som jag skriver från nu.
Jag vill ha det till ”paddan” och ständigt ha bredband på den, så jag kan surfa på den jämt
Hjälp mig med detta.
Meddela mig när detta är klart så jag kan surfa från iPaden jämt oavsett var jag är.

mvh
margareta
icon

Bäst svar av P.Hagenfeldt 7 April 2018, 10:35

Visa original

2 svar

Användarnivå 1
Hej Margareta!

Jag tolkar det som att du vill kunna surfa på din iPad även när du inte är i hemmet (uppkopplad mot ett trådlöst nätverk).

För att kunna surfa med din iPad på det mobila nätverket (3G/4G) så behöver du till att börja med ha en iPad med stöd för ett SIM-kort.

Sätt in ditt SIM-kort i din iPad, ett meddelande kommer nu att dyka upp på surfplattan ”Låst SIM”, tryck ”Lås upp”, skriv in din PIN-kod (PIN-koden hittar du på plastbrickan du fick kortet i eller på Mitt3). Därefter ska du uppe till höger se staplar och en ikon med 3G/4G.

Om du inte får någon täckning så kan det bero på att ditt SIM-kort inte blivit aktiverat, du kan då kontakta 3’s kundtjänst på 0735 300 400 så hjälper de dig att aktivera SIM-kortet.

Hoppas du fick svar på din fråga, lycka till!
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @P.Hagenfeldt@Magganpe, och varmt välkommen ska du vara till 3Community!

Hur har allting gått med din iPad? Fungerar det som tänkt efter @P.Hagenfeldts instruktioner?

Hej Margareta!

Jag tolkar det som att du vill kunna surfa på din iPad även när du inte är i hemmet (uppkopplad mot ett trådlöst nätverk).

För att kunna surfa med din iPad på det mobila nätverket (3G/4G) så behöver du till att börja med ha en iPad med stöd för ett SIM-kort.

Sätt in ditt SIM-kort i din iPad, ett meddelande kommer nu att dyka upp på surfplattan ”Låst SIM”, tryck ”Lås upp”, skriv in din PIN-kod (PIN-koden hittar du på plastbrickan du fick kortet i eller på Mitt3). Därefter ska du uppe till höger se staplar och en ikon med 3G/4G.

Om du inte får någon täckning så kan det bero på att ditt SIM-kort inte blivit aktiverat, du kan då kontakta 3’s kundtjänst på 0735 300 400 så hjälper de dig att aktivera SIM-kortet.

Hoppas du fick svar på din fråga, lycka till!



Redigerat: Jag har ändrat titeln på din fråga så att fler ska kunna hitta och ta del av den

Svara