Skip to main content
Fråga

Ansluta skrivare till Zykel router

• 22 mars 2025
  • 4 svar
  • 42 visningar

Hej!

Kan inte koppla min skrivare till Zyxel. Enligt instruktionen för skrivare ska man hålla WPS på routern (Zyxel) inne i några sekunder och sedan även hålla inne WPS-knappen på skrivaren i några sekunder. Men det fungerar inte. Skrivaren får inte kontakt med wifi. Hur ska jag göra? Någon skrev att man skulle sänka säkerhetsnivån på routern från “mellan” till “låg”, men hur gör man det?

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • 24 mars 2025

Hej ​@Bokmal14! 👋🏻

Vad har du för modell av Zyxel-router? 🤔

• Nykomling
  • 24 mars 2025

Modellen heter NR5103EV3

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • 25 mars 2025

@Bokmal14 När du håller in WPS-knappen ska “WiFi”-lampan på routern börja blinka. WPS-knappen på routern ska hållas in i dryga 10 sekunder.

Har du lyckats få till den här biten?

• Nykomling
  • 25 mars 2025

Hej! WiFi-knappen på Zyxel-routern blinkar och WiFi-knappen på skrivaren blinkar. De håller båda på och blinkar i kanske ca 15 sekunder, men ger sedan upp. Från skrivare kommer ett utskrivet dokument. Det börjar med: ”The machine cannot detect a WLAN access point/router that has WPS or AOSS enabled.”

Jag har provat flera gånger och varje gång skrivs samma dokument ut.

Har hållit inne WPS-knappen på router i drygt 10 sekunder.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies