Besvarat
Bara 3G täckning på ett bredbandsabonnemang
Hej !
Jag har ett 3bredband som används i en router i en sommarstuga, men får bara en 3G koppling ( WCDMA) och med lite taskiga hastigheter typ 2-4 Mb. Kör jag på en konkurrent och har deras simkort i samma utrustning så får jag en 4g koppling och typ 20-40 Mb/s.
Kan det vara en begränsing på mitt simkort ?
Eller är det helt enkelt täckningen ? Kan ni göra något i så fall..?
/Anders
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till bredband
Jag har ett 3bredband som används i en router i en sommarstuga, men får bara en 3G koppling ( WCDMA) och med lite taskiga hastigheter typ 2-4 Mb. Kör jag på en konkurrent och har deras simkort i samma utrustning så får jag en 4g koppling och typ 20-40 Mb/s.
Kan det vara en begränsing på mitt simkort ?
Eller är det helt enkelt täckningen ? Kan ni göra något i så fall..?
/Anders
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till bredband
Bäst svar av Johnny
Hej @Anders ,
Om det är så att du har ett äldre bredbandsabonnemang med några år på nacken så kan det vara så att den saknar stöd för 4G. Jag rekommenderar att du kommer i kontakt med vår kundservice så att vi kan se över hur det ser ut för dig.
Visa originalOm det är så att du har ett äldre bredbandsabonnemang med några år på nacken så kan det vara så att den saknar stöd för 4G. Jag rekommenderar att du kommer i kontakt med vår kundservice så att vi kan se över hur det ser ut för dig.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.