Skip to main content
Svar

bredband

• July 15, 2025
  • 1 svar
  • 60 visningar

Hej,

Igår slog vi på vårt heminternet för första gången, men det är väldigt dåligt, hastigheten är ibland 20 eller mindre. Vi är nya användare, vi var på semester och kom igår. Kort för mobilt internet fungerar utmärkt, men det andra är dåligt. Kan vi byta ut det?

Jag heter Sonja

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Sony82, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Om internet inte fungerar som förväntat finns det en del lösningar man kan testa. Du skulle kunna testa att placera om routern i hushållet (helst nära ett fönster). Testa därefter att göra mätningar för att se vad hastigheten landar på. Jämför mätningarna med de ni har i mobiltelefonerna. Om det inte hjälper att placera om routern skulle jag rekommendera att du kontaktar vår bredbandsavdelning. Du hittar kontaktuppgifterna till kundservice här, ring, och välj sedan genom knappvalen så kommer du i kontakt med vår bredbandsavdelning.

1 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • July 28, 2025

Hej ​@Sony82, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Om internet inte fungerar som förväntat finns det en del lösningar man kan testa. Du skulle kunna testa att placera om routern i hushållet (helst nära ett fönster). Testa därefter att göra mätningar för att se vad hastigheten landar på. Jämför mätningarna med de ni har i mobiltelefonerna. Om det inte hjälper att placera om routern skulle jag rekommendera att du kontaktar vår bredbandsavdelning. Du hittar kontaktuppgifterna till kundservice här, ring, och välj sedan genom knappvalen så kommer du i kontakt med vår bredbandsavdelning.