Besvarat

Dålig uppkoppling

  • 20 June 2020
  • 4 svar
  • 449 visningar

Det ar ngt som ar knas med era master, de verkar prioritera fel i bandbredd till olika kunder.

Jag har haft 3 anda sedan 2G har ute (masten ligger pa utsticket utanfor julita norr om hjalmsatters fritidsomrade) och nu nar alla och hans moster ar har ute med 4K pa paddorna sa funkar ingenting langre.

Ni maste koda om sa att ALLA far ett minimum, och om det blir brist pa bandbredd sa far de storsta bandbreddskonsumenterna lara sig dra ner kvaliteten.

Jag kommer borja titta pa att byta till telenor eller telia som nu funkar battre har ute.

icon

Bäst svar av Pettersson 22 June 2020, 16:14

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@rupy Hej,

 

när det gäller mobilt bredband så kan 3 inte se till att alla får en minimumhastighet eftersom det är många saker som påverkar uppkopplingen - bland annat var masten står och hur antennerna är riktade. Även löv på träd, antalet användare och väder kan påverka uppkopplingen. 

 

Om du upplever problem med uppkopplingen, är det bäst att du ringer till teknisk support som kan ta sig en titt på det. Här finner du kontaktuppgifter. 

Det ska val racka att jag postar har ni har ju all info for att felsoka?

Problemet ar att masten ar felkonfigurerad, det borjade ungefar i arsskiftet.

Användarnivå 7
Emblem +40

@rupy För att kunna se över om det är masten eller något annat som påverkar behöver du prata med teknisk support. Detta är ett publikt forum och det går inte att felsöka på kundnivå. 

 

Teknisk support kan även hjälpa se till att en felanmälan läggs, om det så är något med siten som krånglar så att ni får se över en lösning som blir bra. :)

Nej, jag tanker inte sitta i telefonko. Du far fixa med den info du har eller sa kanske jag byter operator och sager upp abonemanget efter nasta vecka. Det ar faktiskt ert jobb inte mitt.

Svara