Skip to main content
Besvarat

Dålig uppkoppling

  • 20 juni 2020
  • 4 svar
  • 468 visningar

Det ar ngt som ar knas med era master, de verkar prioritera fel i bandbredd till olika kunder.

Jag har haft 3 anda sedan 2G har ute (masten ligger pa utsticket utanfor julita norr om hjalmsatters fritidsomrade) och nu nar alla och hans moster ar har ute med 4K pa paddorna sa funkar ingenting langre.

Ni maste koda om sa att ALLA far ett minimum, och om det blir brist pa bandbredd sa far de storsta bandbreddskonsumenterna lara sig dra ner kvaliteten.

Jag kommer borja titta pa att byta till telenor eller telia som nu funkar battre har ute.

Bäst svar av Pettersson

@rupy För att kunna se över om det är masten eller något annat som påverkar behöver du prata med teknisk support. Detta är ett publikt forum och det går inte att felsöka på kundnivå. 

 

Teknisk support kan även hjälpa se till att en felanmälan läggs, om det så är något med siten som krånglar så att ni får se över en lösning som blir bra. :)

Visa original

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 22 juni 2020

@rupy Hej,

 

när det gäller mobilt bredband så kan 3 inte se till att alla får en minimumhastighet eftersom det är många saker som påverkar uppkopplingen - bland annat var masten står och hur antennerna är riktade. Även löv på träd, antalet användare och väder kan påverka uppkopplingen. 

 

Om du upplever problem med uppkopplingen, är det bäst att du ringer till teknisk support som kan ta sig en titt på det. Här finner du kontaktuppgifter. 


  • Rookie
  • 22 juni 2020

Det ska val racka att jag postar har ni har ju all info for att felsoka?

Problemet ar att masten ar felkonfigurerad, det borjade ungefar i arsskiftet.


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 22 juni 2020

@rupy För att kunna se över om det är masten eller något annat som påverkar behöver du prata med teknisk support. Detta är ett publikt forum och det går inte att felsöka på kundnivå. 

 

Teknisk support kan även hjälpa se till att en felanmälan läggs, om det så är något med siten som krånglar så att ni får se över en lösning som blir bra. :)


  • Rookie
  • 22 juni 2020

Nej, jag tanker inte sitta i telefonko. Du far fixa med den info du har eller sa kanske jag byter operator och sager upp abonemanget efter nasta vecka. Det ar faktiskt ert jobb inte mitt.


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies