Skip to main content
Rookie
March 29, 2023
Besvarat

Dåligt breedband

• March 29, 2023
  • 15 svar
  • 275 visningar

Hej!

Efter att ha fungerat utomordentligt sedan start fungerar plötsligt inte vårt mobila bredband tillfredsställande, 

hastigheten har gått ner till nästan noll

Bäst svar av frodrik91

Ajdå :/ Är nätet nere helt och hållet , eller kommer det från och till ? .

Har det fungerat bra sen du fick dom “högre hastigheterna “ för 3 dagar sedan ? 

Antar du har en annan Operatör på din iPhone eftersom du kör ifrån den för stunden . 

Om det inte blivit bättre & stabilare inom kort , så är det bra att framföra detta till kundservice. Så det blir känt och dom därefter kan gå vidare med ärendet till rätt avdelning för en lösning . 

/F 

15 svar

Superhjälte
    March 31, 2023

@Tjernhus I ditt område har det funnits planerad utbyggnad av både 5G och 5G+, det är troligtvis denna som har satts igång. När arbetet utfördes så behövdes någon site säkert stängas ner ett tag, varför du upplevde försämrad hastighet en period. Nu när detta är igång igen så finns det även 5G+ där du befinner dig.

4G kan leverera hastigheter likt de du får - men det är ovanligt och kräver väldigt goda förhållanden. Du har alltså med största sannolikhet fått 5G eller 5G+. 

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
    TjernhusTrådskapare
    Rookie
    April 1, 2023

Idag inget nät alls. kör nu på min iPhone!

frodrik91
    Superhjälte
    Superhjälte
    April 2, 2023

Ajdå :/ Är nätet nere helt och hållet , eller kommer det från och till ? .

Har det fungerat bra sen du fick dom “högre hastigheterna “ för 3 dagar sedan ? 

Antar du har en annan Operatör på din iPhone eftersom du kör ifrån den för stunden . 

Om det inte blivit bättre & stabilare inom kort , så är det bra att framföra detta till kundservice. Så det blir känt och dom därefter kan gå vidare med ärendet till rätt avdelning för en lösning . 

/F 

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...
    TjernhusTrådskapare
    Rookie
    April 2, 2023

Hej igen! 

Hastigheterna är tillbaka på de högre nivåerna.

Ja, jag har vimla (telenor) på min iPhone.

NEDLADDNING161,51 Mbit/s

UPPLADDNING20,26 Mbit/s

SVARSTID28.12 ms

frodrik91
    Superhjälte
    Superhjälte
    April 2, 2023

Okej 😉 Hoppas det kan hålla sig stabilare här nu framöver då ! .

Annars så är det bra att framföra det till kundservice.

/F

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...