Besvarat

Instabil uppkopling

  • 1 February 2023
  • 3 svar
  • 70 visningar

problem med nätet ser ut att vara i området då det är samma problem när jag testar nätet från min mobil. 

Förut kunde jag få upp mot 60Mbit ner runt 40 upp inte så hög ping men nu mera når jag aldrig högre än 20 Mbit något på kvällar men någon enstaka gång komma upp emot 50 på mornar. pingen kan sticka upp över 250 i response. 

Detta sker ganska frekvent typ varje kväll. 

Vad är det troliga felet? kan ni åtgärda detta och ska jag behöva betala fullt för internet som inte fungerar som det ska?

Har någon extern enhet som ska fungera bra men när jag inte kommer upp i bättre med min mobil utan wifi så tror jag det ligger någon annan stans inte hos mig.

icon

Bäst svar av frodrik91 2 February 2023, 13:45

Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Tobias74 

Vilket område på täckningskartan gäller det?

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

Och hur länge har problemet varit så här ?

 

/F

 

 

Mutt i finspång 

Problemet varit sedan december men inte lika illa som senaste veckorna

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej ! 
 

Det finns en funktion på täckningkartan som heter ” Upplevelse” där kan du skicka in en uppmaning att något inte fungerar som det ska i ditt område . 
 

Men det snabbaste och bästa är att kontakta 3 kundservice och göra en felanmälan , så får dom reda på det och tar de till rätt avdelning och förhoppningvis löser dom det snabbt . Eftersom du bör ha så bra täckning runtomkring där , så tror jag inte man behöver göra en täckningsfelanmälan . Utan mer påpeka att något har skett . Annars får ingen reda på det . 
 

/ F 
 

 

Svara