Skip to main content
Svar

Jag behöver ett nytt sim-kort.

• September 24, 2025
  • 1 svar
  • 94 visningar

Jag fick hem mitt nya bredband, men gjorde fel med sim-kortet så det blev för litet. Försökte beställa ett nytt sim-kort, men det fungerar inte. 

Joakim 

Bäst svar av Limpen

Hej ​@joxter74, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Fungerar det inte att beställa SIM-kortet via Mitt3? Det ska gå genom att du:

1. Klickar på abonnemanget du vill ha SIM-kortet till
  2. Under “Hantera SIM-kort” ska du klicka på “Beställ SIM-kort”

Om detta inte fungerar kan du:

• Kontakta kundservice som hjälper dig att beställa ett SIM-kort
    Observera att det tar 2-3 arbetsdagar för SIM-kortet att levereras hem till dig
  • Besöka närmsta 3Butik för att hämta ut ett SIM-kort på dagen
    Observera att du behöver ha legitimation med dig. Var också tydlig med att det handlar om ett bredbandsabonnemang som du redan har, men som du behöver nytt SIM-kort till

När du får ett nytt SIM-kort behöver detta aktiveras. Du kan göra detta själv via Mitt3 under rubriken “Hantera SIM-kort” efter att du klickat på abonnemanget. Om du besöker en 3Butik kan de hjälpa dig att aktivera SIM-kortet på ditt bredbandsabonnemang, på plats i butiken.

1 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • September 26, 2025

Hej ​@joxter74, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Fungerar det inte att beställa SIM-kortet via Mitt3? Det ska gå genom att du:

1. Klickar på abonnemanget du vill ha SIM-kortet till
  2. Under “Hantera SIM-kort” ska du klicka på “Beställ SIM-kort”

Om detta inte fungerar kan du:

• Kontakta kundservice som hjälper dig att beställa ett SIM-kort
    Observera att det tar 2-3 arbetsdagar för SIM-kortet att levereras hem till dig
  • Besöka närmsta 3Butik för att hämta ut ett SIM-kort på dagen
    Observera att du behöver ha legitimation med dig. Var också tydlig med att det handlar om ett bredbandsabonnemang som du redan har, men som du behöver nytt SIM-kort till

När du får ett nytt SIM-kort behöver detta aktiveras. Du kan göra detta själv via Mitt3 under rubriken “Hantera SIM-kort” efter att du klickat på abonnemanget. Om du besöker en 3Butik kan de hjälpa dig att aktivera SIM-kortet på ditt bredbandsabonnemang, på plats i butiken.