Besvarat

Låsa upp fickrouter

  • 24 January 2019
  • 1 svar
  • 1562 visningar

Jag vill låsa upp fickrouter Huawei E5251s-2
med IMEI 868441015367169 och fått ut kod 27571494
Gått vidare till http://192.168.1.1
Sedan kan jag inte logga in vare sig med *Administrator* eller "opkod" och koden 27571494

Hur skall jag göra.

Routern har nu ett teliakort

MVH
Leif Strömberg

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till bredband - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bäst svar av Tretin 25 January 2019, 09:14

Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj där @LeifSg1196!

Välkommen till forumet! :-)

För att låsa upp din trofasta fickrouter gör du såhär när Telia-kortet sitter i:
  1. Gå in i gränssnittet (192.168.1.1). Det finns en guide här hur man kommer åt gränssnittet (Guiden är utfärdad för en annan modell men principen är samma.)
  2. Logga in med användarnamn och lösenord (Per standard brukar användarnamn och lösenord vara admin.). Om användarnamn eller lösenord inte fungerar så kan du testa återställa routern
  3. Väl inloggad blir du ombedd att ange operatörskoden för upplåsning
Om steg 3 inte dyker upp för dig eller den har dykt upp men det fungerar fortfarande inte kan det bero på din APN-adress.
  1. I gränssnittet, gå in på Quick Setup > Configure Profile Settings
  2. Om det står bredband.tre.se behöver du ändra den till APN-adressen till operatören SIM-kortet som sitter i tillhör (Om du behöver skriva om APN-adressen lämnar du användarnamn och lösenord tom.)
Om gränssnittet inte frågar om operatörskoden kan det vara så att routern redan är upplåst. Om det inte fungerar trotts det så kan det vara att APN-adressen inte är korrekt som ovan. Detta är rätt ovanligt men kan vara bra att ha med.

Återkom gärna hur det gick för dig! 🙂

Svara