Skip to main content
Svar

Nytt nano simkort?

• June 3, 2023
  • 7 svar
  • 357 visningar

Hej! 

Hur kan jag beställa ett nano simkort till mitt bredband. Behöver det till en ny router. Tack på förhand!

Med vänlig hälsning, 

Lena

Bäst svar av Qwirks

Enklast gör du det via Mitt3, men du kan också besöka en 3Butik eller kontakta 3Kundservice.

7 svar

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • Svar
  • June 3, 2023

Enklast gör du det via Mitt3, men du kan också besöka en 3Butik eller kontakta 3Kundservice.

• Rookie
  • November 26, 2025

Det fungerar inte via Mitt 3 ej heller via Kundtjänst trots legitimering via BankID. Har försökt i över en vecka nu....

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • November 26, 2025

Hej ​@Tootiikii, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Vad är det som inte riktigt fungerar?

Om detta gäller att SIM-kort till bredband inte fungerar, skulle jag rekommendera att kolla två saker.

Säkerställ först att SIM-kortet är aktiverat. För detta kan du följa guiden nedan:

Det kan vara så att SIM-kortet som du använder till bredbandet har en PIN-kod som gör att den inte fungerar i en router. Du måste i sådant fall ta bort PIN-koden på SIM-kortet, vilket du kan göra i din mobiltelefons inställningar om du skulle sätta SIM-kortet i mobilen. Behöver du hjälp med guidning gällande detta får du jättegärna återkomma med vilken typ av telefon du har! 🙂

• Rookie
  • November 26, 2025

Simkortet har suttit en Router avsedd för 3G ,dvs ett stort Simkort som inte går att förminska till Nano därav behovet av ett nytt Simkort

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • November 27, 2025

@Tootiikii Jag förstår!

Har det inte fungerat att beställa SIM-kort via Mitt3? Får du något felmeddelande eller liknande?

• Rookie
  • November 27, 2025

Har försökt flera gånger via Mitt3 och via olika mobiltelefoner. Trots det samma felmeddelande som dyker upp! "Något gick fel! Vg försök senare" 

Igår så lyckades jag äntligen komma fram till Kundtjänst och en trevlig och hjälpsam medarbetare som hette Linnea som hjälpte mig

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • November 27, 2025

@Tootiikii Okej! Väldigt konstigt får jag säga - vi håller span på detta!

Härligt att du kom i kontakt med Linnea som kunde hjälpa dig. Tveka inte på att höra av dig om det dyker upp något mer 🙂