Besvarat

Problem med Wifi

  • 17 April 2019
  • 1 svar
  • 645 visningar

Min iPhone 6 vill bara koppla upp sig mot mitt hemma nätverk ibland.

När jag ännu en gång väljer mitt hemmanätverk står det "fel lösenord" på displayen.

Självklart är det inte fel lösenord. Det funkar ju ibland, och alltid på andra enheter. Jag har startat om routern. Även startat om telefonen. Nollställt alla inställningar. Men fortfarande samma problem.

Förnyade mitt abonnemang i december och bytte då till iPhone 6. Den första fick jag lämna in eftersom den inte gick att ladda. Den nya jag fick var ännu sämre på att hitta Wifi. Nu är jag inne på min tredje telefon på fyra månader, men det funkar inte riktigt som det ska....
icon

Bäst svar av Jocke 18 April 2019, 13:47

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Välkommen till 3Community @Heimdahl.

Det låter inte alls bra. Är det endast ditt Wifi hemma telefonen har problem att koppla upp sig mot eller gäller det samtliga Wifi-nätverk?

Om du inte redan har gjort det, då rekommenderar jag dig att återställa nätverksinställningar i din iPhone.

Uppdatera även telefonen till senaste versionen av iOS om du inte har den installerad för att se om det avhjälper problemet.

Fungerar inget av detta, då rekommenderar jag dig att kontakta smartphonesupporten.

Svara