Besvarat

SIM-kortets nummer?

  • 30 June 2020
  • 6 svar
  • 13596 visningar

Hej! Har fått ett nytt bredband kontant SIM-kort idag. Men hur får jag reda på själva numret till kortet?

icon

Bäst svar av Pettersson 30 June 2020, 23:07

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

sim-kortsnumret står på det fysiska sim-kortet. Antingen direkt på det lilla du trycker ut, eller på det större som det sitter i från början. :)

 

SIM-kortsnumret börjar på 894607 

Ok, jag var väl otydlig. Jag talar alltså om ‘telefonnumret’ till mitt bredbandskort.

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@NinaRagnhild Då hänger jag med! Självklart går det att få fram också 😄

 

För att få fram telefonnumret som tillhör kortet kan du se om det finns skrivet på det större plastkortet som du tryckte ut sim-kortet från. Om du har fått något papper med, bör numret även stå på detta.

 

Om det inte gör det, kan du gå in här och välja ”Ta reda på ditt telefonnummer”. Där fyller du i sim-kortsnumret och telefonnumret bör då visas.

 

Hoppas att det fungerar för dig! 

Tack - fick precis samma tips från en kompis, men det verkar funka! På gamla kort jag haft så har det suttit en stor klisterlapp på med numret, eller också har jag själv skrivit det på det ‘stora’ kortet, det med alla pins och puk och hela alltet. Fast det nummer som kommer upp när jag söker på det nya SIM-numret är väldigt långt ….

Användarnivå 7
Emblem +40

@NinaRagnhild Härligt att det fungerar! Smart att du själv har skrivit upp det på kortet, blir lättare när det är så mycket olika saker att hålla koll på med koder, nummer osv 😃

 

Sedan några år tillbaka får operatörerna inte skapa nya mobila bredband med ”vanliga” telefonnummer, detta för att säkra att det finns tillräckligt många mobilnummer även i framtiden. När denna regel kom till öppnade PTS, Post och Telestyrelsen, för att nummerserien 071 0 ska användas för mobila bredband. 

Det nummer som du får upp, bör således börja på 071 0 och vara längre än ett vanligt mobilnummer. Det är helt som det ska vara! 📲

Tack! Det förklarar ju saken! 

Svara