Skip to main content
Aspirant
May 2, 2025
Besvarat

täckning på bredband

• May 2, 2025
  • 21 svar
  • 251 visningar

Jag bytt till 3 mitt och idag är det första dag .

Jag är så besviken.  Ingen bra täckning . Går sakta .

Jag tänker ångra köpet 

Bäst svar av Limpen

@Ramez Jag tolkar det som att du varit i kontakt med vår bredbandsavdelning? Om det stämmer, har de då gjort en felanmälan? I så fall rekommenderar jag att du inväntar utredningen av ärendet, så att man kan hitta en lösning på problemet. Detta brukar ta ca 3 arbetsdagar.

Förstår att läget inte är optimalt, och ursäktar detta! 

21 svar

RamezTrådskapare
Aspirant
May 6, 2025

Hej ! 

Den är Zyxel.

3 bredband Max 1000

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
May 6, 2025

Hej ! 

Den är Zyxel.

3 bredband Max 1000

@Ramez Bor ni i ett 5g+ område? Om inte så har ni ingen nytta av Max 1000 Mbit. Det hade räckt med 3 Bredband 150. 

Har mitt svar hjälpt er? Markera gärna som "bästa svar" och "gilla" så blir det enklare för andra att hitta rätt.
RamezTrådskapare
Aspirant
May 6, 2025

En tekniker från 3 mitt har bytt mitt abonnemang till

4 G  .men jag får hastighet nu på 6.7 mb/s

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
May 6, 2025

En tekniker från 3 mitt har bytt mitt abonnemang till

4 G  .men jag får hastighet nu på 6.7 mb/s

@Ramez Bytt till 4G? Alla abonnemang är kompatibla med både 4g och 5g (5g+) så länge din hårdvara stödjer tekniken (det gör en Zyxel) så det är inget man byter 🤔 

Att hastigheten är såpass låg kan bero på mängder av anledningarna. Felplacerad router? Avstånd till närmaste basstation. Belastning på nätet. 

Har du provat att placera routern någon annan stans? Provat fabriksåterställa? Osv..

Har mitt svar hjälpt er? Markera gärna som "bästa svar" och "gilla" så blir det enklare för andra att hitta rätt.
RamezTrådskapare
Aspirant
May 6, 2025

Nu gjorde jag fabriksåterställa men det är fortfarande 12mb/s.

jag bytt platsen flera gånger men funkar inte 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
May 6, 2025

Nu gjorde jag fabriksåterställa men det är fortfarande 12mb/s.

jag bytt platsen flera gånger men funkar inte 

@Ramez Då är det kanske dålig täckning / radioskugga där ni bor. Vart befinner ni er, vilken stad? 

RamezTrådskapare
Aspirant
May 6, 2025

Bollnäs 

Limpen
Community Manager
Moderator
May 7, 2025

// Vi har redigerat ditt inlägg eftersom känsliga uppgifter bryter mot våra riktlinjer. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
May 7, 2025

Bollnäs 

@Ramez Vad jag kan se så har Bollnäs fullgod täckning på 4g och uppgraderat med 5g på 2100-bandet, vilket inte ger bättre täckning dock. Därför ska ni inte ha ett abonnemang med 3 Max 1000. 

Kanske kan ​@Limpen hjälpa till med om det skulle vara något som spökar i nätet? 

Annars föreslår jag er att ta kontakt med kundtjänst igen...

RamezTrådskapare
Aspirant
May 7, 2025

Jag kontaktade dem men fick ingen hjälp . De lovar på hjälp men när? 

Det är min rätt att få en bra täckning .

Jag betalar för dem .

Konstigt .

Besviken