Skip to main content

Jag bytt till 3 mitt och idag är det första dag .

Jag är så besviken.  Ingen bra täckning . Går sakta .

Jag tänker ångra köpet 

@Ramez Hej,

 

har du testat att flytta runt din router i hemmet för att se om du får bättre hastigheter när den är placerad på ett annat ställe? Generellt fungerar det bäst när routern är placerad nära ett fönster.

Var är din router placerad idag?


Den står bredvid fönstrer


@Ramez Har du testat att flytta runt routern i bostaden för att se om det fungerar bättre någon annanstans? Vad får du för hastighet om du testar på fast.com?


Max hastighet jag fick när jag flyttat på den är 28Mbit/s


@Ramez Hmm, är det 5G+ du har i området?


4G  . Jag ringde 3 mitt Företag och de bytt till 4G

 


Den funkar inte . Allt går sakta . Internet laggar 

Katastrof 


Jag behöver snabb hjälp . Jag är en ny kund hos er .

Sedan jag börjat med 3Mitt blev internet inte bra .

Den laggar hela tiden .

Min dotter pluggar och behöver en bra internet men den funkar inte bra .

Hon blev tvungen att gå till Biblioteket .

Jag är inte nöjd .

Jag väntar på hjälp med det dröjer .

Jag vill avsluta med er .

Kan inte vänta mer .

Det har aldrig hänt med mig att har hastighet 12 eller max 29 mb/ s .

Fast att den försäljare sagt till mig att jag kommer att gå 1000mb/s .

Konstigt 


 Hej ​@Ramez, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Tråkigt att höra att det inte fungerar som utlovat och förväntat. Jag flyttade ditt inlägg från den andra tråden du skapat, för att samla allting här. Hoppas det är okej - om inte så kan du meddela mig!

För snabbast hjälp med detta skulle jag rekommendera att du kontaktar vår kundservice, ringer du oss kan du välja bland knappvalen för att prata med bredbandsavdelningen. De kan hjälpa dig om det är så att du inte fått något som utlovats, och de kan även kika varför ditt bredband inte fungerar som det ska. 

 

// Vi har flyttat ditt inlägg till Bredband för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


Jag behöver snabb hjälp . Jag är en ny kund hos er .

Sedan jag börjat med 3Mitt blev internet inte bra .

Den laggar hela tiden .

Min dotter pluggar och behöver en bra internet men den funkar inte bra .

Hon blev tvungen att gå till Biblioteket .

Jag är inte nöjd .

Jag väntar på hjälp med det dröjer .

Jag vill avsluta med er .

Kan inte vänta mer .

Det har aldrig hänt med mig att har hastighet 12 eller max 29 mb/ s .

Fast att den försäljare sagt till mig att jag kommer att gå 1000mb/s .

Konstigt 

Hej 👋

Vad är det för utrustning ni har? Är det en Zyxel inomhusantenn? Vad är det för abonnemang ni skaffat? 3 bredband 150 eller 1000 Mbit? 


Hej ! 

Den är Zyxel.

3 bredband Max 1000


Hej ! 

Den är Zyxel.

3 bredband Max 1000

@Ramez Bor ni i ett 5g+ område? Om inte så har ni ingen nytta av Max 1000 Mbit. Det hade räckt med 3 Bredband 150. 


En tekniker från 3 mitt har bytt mitt abonnemang till

4 G  .men jag får hastighet nu på 6.7 mb/s

 


En tekniker från 3 mitt har bytt mitt abonnemang till

4 G  .men jag får hastighet nu på 6.7 mb/s

 

@Ramez Bytt till 4G? Alla abonnemang är kompatibla med både 4g och 5g (5g+) så länge din hårdvara stödjer tekniken (det gör en Zyxel) så det är inget man byter 🤔 

Att hastigheten är såpass låg kan bero på mängder av anledningarna. Felplacerad router? Avstånd till närmaste basstation. Belastning på nätet. 

Har du provat att placera routern någon annan stans? Provat fabriksåterställa? Osv..


Nu gjorde jag fabriksåterställa men det är fortfarande 12mb/s.

jag bytt platsen flera gånger men funkar inte 


Nu gjorde jag fabriksåterställa men det är fortfarande 12mb/s.

jag bytt platsen flera gånger men funkar inte 

@Ramez Då är det kanske dålig täckning / radioskugga där ni bor. Vart befinner ni er, vilken stad? 


Bollnäs 


// Vi har redigerat ditt inlägg eftersom känsliga uppgifter bryter mot våra riktlinjer. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


Bollnäs 

@Ramez Vad jag kan se så har Bollnäs fullgod täckning på 4g och uppgraderat med 5g på 2100-bandet, vilket inte ger bättre täckning dock. Därför ska ni inte ha ett abonnemang med 3 Max 1000. 

Kanske kan ​@Limpen hjälpa till med om det skulle vara något som spökar i nätet? 

Annars föreslår jag er att ta kontakt med kundtjänst igen...


Jag kontaktade dem men fick ingen hjälp . De lovar på hjälp men när? 

Det är min rätt att få en bra täckning .

Jag betalar för dem .

Konstigt .

Besviken 


@Ramez Jag tolkar det som att du varit i kontakt med vår bredbandsavdelning? Om det stämmer, har de då gjort en felanmälan? I så fall rekommenderar jag att du inväntar utredningen av ärendet, så att man kan hitta en lösning på problemet. Detta brukar ta ca 3 arbetsdagar.

Förstår att läget inte är optimalt, och ursäktar detta! 


Lämna en kommentar