Skip to main content
litemycke
Rookie
March 14, 2022
Fråga

vanliga telefonsamtal

• March 14, 2022
  • 14 svar
  • 766 visningar

Kan inte använda någon av mina iphonetelefoner här i Spanien hänvisar till kundtjänst som jag inte kan ringa till…. ( facetime fungerar ) 

+467xxxxxxxx

Med vänlig hälsning 

Sten Wallebo 

// Redigerat // - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

14 svar

JeppePeppe
    Community Manager
    Community Manager
    March 22, 2022

Halloj @litemycke! Välkommen till 3Community 🌈

Hur har det gått? Har det löst sig ännu? 😮

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
    litemycke
    litemyckeTrådskapare
    Rookie
    March 22, 2022

Chatt

Hej Sten och välkommen till 3Chatten! Häng kvar medan vi hittar en medarbetare som kan hjälpa dig.
    17:51
    Du får gärna beskriva ditt ärende under tiden.
    Ahmed gick med i konversationen
    Hejsan! Ahmed här. Hur kan jag hjälpa dig idag ?
    Var skall jag publicerar detta?
    Är i Spanien
    Har talat med Tele 3 i drygt en vecka, om att på min telefon inte går att ringa till Svenska telefonnummer härifrån. I Spanien.

Spanska telefoner kan jag /går det att ringa till….

Det går att ringa TILL mig här i Spanien
    Försökt att få någon från 3 att ringa mig men det kan de inte säger de

Har chattat med 5 personer som alla säger samma sak.
    Att jag skall ha roamingen på att jag skall slå +46 7
    Osv
    Uppdatera telefonen, starta om telefonen
    Jag har en Iphone 11 och en Iphone7 ingen av dessa går att ringa på Har även  en surfplatta ipad

När jag ringer Svenska telefonnummer, får jag en tele3 röst:
    ”Denna option är inte tillgänglig, om ni vill kan ni kontakta vår kundtjänst”

Då jag har svårt att låna en telefon och som jag vet att det tar lång tid att låna ringa och vara uppkopplad.
    I fredagar gjorde vi detta. Talade med en
    Tekniker som överlät  utan att säga något överförde samtalet till en Chatt.
    Det blev som med alla tidigare och senare Chatt
    Blev utan hjälp
    Du kan ringa till +46 735 300 400 för att nå kundtjänst från utlandet.
    OBS Detta är ett Svenskt telefonummer jag kan inte ringa till svenska telefonummer
    Har
    17:53
    Ett ögonblick så ska jag kika igenom ditt ärende!
    17:55
    Har chattat med Ebba, Ida Sara och Michela som övertog talade med en tekniker
    18:06
    Jag vill givetvis hjälpa dig i ditt ärende, men vi har dessvärre begränsad möjlighet att felsöka över chatt. 
    För att du ska få bästa möjliga hjälp med din mobil behöver jag be dig att ta kontakt med mina kollegor på supporten per telefon, så hjälper våra kunniga experter dig snabbt med ditt ärende.
    Dem når du på nummer 0771 735 300 eller genom att ringa 300 från en 3Mobil under öppettider vardagar kl: 09.00 - 18.00.

Du är naturligtvis välkommen åter om du har några ytterligare frågor eller funderingar som jag kan hjälpa dig med.
    18:07
    Ahmed lämnade konversationen 18:12
    Chatt avslutad

frodrik91
    Superhjälte
    Superhjälte
    March 22, 2022

Hej @litemycke    Om du ringer när du är under wifi och får internet . Funkar det ringa då ? Eller bara surfa 

Nu vet jag inte så mycket om vissa saker behöver tas på Telefon när det säkert är säkert samma skriv & tal man skickar vidare .  

*  Vet inte om kundservice använder tex teams i sitt arbete men intern då . Om dom kunde lösa den kontakten istället för en gång liksom .

• Men du ser att du blir kopplad på ett spanskt nät/ företag . Va längesen , men tror det dyker upp mobildata under inställningar & att man byta operatörs roaming nät . Men va så längesen jag reste så lite oklart ! 

Ta en kik och se om du har samma inställningar , känns som detta är bara någon löjlig inställning som vi förhoppningvis hittar ! 

Med vänlig hälsning, F 

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...
    Superhjälte
    March 23, 2022

@frodrik91 Tyvärr påverkar inte inställningarna för datatrafik telefonsamtal..

@litemycke Supertråkigt att det inte verkar ha löst sig än. Vad händer om du byter ut +46 till 0046 samt tar bort första nollan i telefonnumret? Du kan testa att ringa till Tres kundtjänst med exakt detta nummer 0046735300400 - får du samma felmeddelande då? 

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓