Autogiro / E-faktura

  • 22 augusti 2018
  • 0 svar
  • 10039 visningar
Autogiro / E-faktura
Användarnivå 7
Emblem +8
  • Community Manager
  • 518 svar

Vill du spara upp till 588 kr/år och samtidigt göra miljön en tjänst så rekommenderar vi att du ansöker om autogiro eller e-faktura. Här nedanför så kan du läsa om hur du går tillväga:

 

Ansök om Autogiro

För att ansökan ska godkännas måste det vara samma person som äger bankkontot och abonnemanget hos Tre. Det tar cirka sju arbetsdagar för din ansökan att bli godkänd. När den är godkänd får du ett SMS. Vill du se status för din ansökan kan du enkelt följa det via Mitt3. Om din ansökan inte blivit godkänd kommer vi skicka ett SMS till dig.

Ansök via Mitt3. (Endast privatkunder)

  1. Logga in på Mitt3 via tre.se och välj fliken Faktura
  2. Klicka på Fakturainställningar
  3. Fyll i dina uppgifter och klicka på Skaffa Autogiro
  4. Signera med BankID

🔍Klicka på bilden för att förstora

 

 

bb669a2c-581a-4fd1-b718-0f67b1761fc4.png

 

 


Har du inte BankID?
Om du inte har Mobilt BankID eller BankID kan du ansöka om autogiro via din internetbank.

  1. Logga in på din internetbank
  2. Sök på "Hi3G" för att hitta Tre
  3. Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3

 

c1e18e63-7cf4-4c22-b0ea-e5ef8e7ec550.png


Om du som privatkund anmäler autogiro via internetbanken kommer du per automatik att få en SMS-notifiering (0 kr). Logga in på Mitt3 om du önskar ändra till att få pappersfaktura (49 kr).
Välj fliken Faktura > Fakturainställningar och ändra till önskat val.

⚠Tänk på att första dragningen sker tidigast månaden efter att autogirot blev godkänt.

 

 

Ansök om E-Faktura.

För att betala via e-faktura ansöker du via din internetbank.

  1. Logga in på din internetbank
  2. Gå in på sidan där du betalar dina fakturor
  3. Sök på "Hi3G Access AB" för att hitta Tre
  4. Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller på Mitt3

⚠Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.

 

Obs! För att ansökan om Autogiro / E-Faktura ska bli godkänd behöver abonnemanget och bankkontot stå i samma person-/organisationsnummer.

 

 

 

 

 

Avsluta Autogiro / E-Faktura.

Om du inte längre vill betala via autogiro eller e-faktura tar du enkelt bort ditt medgivande via din internetbank.

 

Har du bytt bank?


Autogiro - Informera din nya bank att du har medgivande till Autogiro så hjälper banken dig att flytta över medgivandena till ditt nya bankkonto.

E-faktura - Om du har bytt bank och vill fortsätta ha e-faktura loggar du först in på din gamla bank för att göra en avanmälan. Därefter anmäler du E-faktura på nytt hos din nya bank enligt stegen ovan.


Detta ämne har stängt för kommentarer