F.A.Q.

Autogiro / E-faktura

  • 22 August 2018
  • 0 svar
  • 23604 visningar
Autogiro / E-faktura
Användarnivå 7
Emblem +10
  • Community Manager
  • 715 kommentarer

Vill du spara upp till 588 kr/år och samtidigt göra miljön en tjänst så rekommenderar vi att du ansöker om autogiro eller e-faktura. Med autogiro behöver du inte hålla reda på förfallodagar eller fylla i långa OCR-nummer. Här nedanför så kan du läsa om hur du går tillväga:

Autogiro: Pengarna dras automatiskt från ditt konto på rätt dag.
E-Faktura: Fakturan syns i din internetbank och betalas genom en enkel signering.

 

 

Obs! För att ansökan om Autogiro / E-Faktura ska bli godkänd behöver abonnemanget och bankkontot stå i samma person-/organisationsnummer

 

Ansök om Autogiro

Det tar cirka sju arbetsdagar för din ansökan att bli godkänd. När den är godkänd får du ett SMS. Vill du se status för din ansökan kan du enkelt följa det via Mitt3. Om din ansökan inte blivit godkänd kommer vi skicka ett SMS till dig.

 

För Aktiebolag och övriga företag:

Ladda hem, fyll i och skicka in Bankgirocentralens blankett "Autogiroanmälan, medgivande till kontonummer" till oss på nedan adress:

 

Tre
Hi3G Access AB
Box 7012
121 07 Stockholm

 
Avisering.

Aktiebolag, handelsbolag och övriga bolagsformer som ansöker om autogiro får fortsatt avisering via pappersfakturan från Tre, med en avgift på 49 kr/mån. För att undvika fakturaavgiften, ändra till autogiro med SMS-notifiering. Det gör du enkelt inne i Mitt3.

 


 

För privatkunder och enskilda firmor:


Via Mitt3. (Endast privatkunder & enskild firma)

 1   Logga in på Mitt3 och välj inställningar

 2   Under Fakturainställningar, ändra Betalmetod till Autogiro

 3   Fyll i dina uppgifter och klicka på Gå vidare

 4   Signera med BankID

 🔍 Förstora bilden

 


Via din internetbank?

Om du inte har Mobilt BankID eller BankID kan du ansöka om autogiro via din internetbank.

 1   Logga in på din internetbank

 2   Sök på "Hi3G" för att hitta Tre

 3   Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3

 

c1e18e63-7cf4-4c22-b0ea-e5ef8e7ec550.png

 

 ⚠Tänk på att första dragningen sker tidigast månaden efter att autogirot blev godkänt.

 

Vill du ändå få papperskopia?
Om du som privatkund anmäler autogiro via internetbanken kommer du per automatik att få en SMS-notifiering (0 kr). Logga in på Mitt3 om du önskar ändra till att få pappersfaktura (49 kr).
Välj fliken Faktura > Fakturainställningar och ändra till önskat val.

 

 

 

 

Ansök om E-Faktura.

För att betala via e-faktura ansöker du via din internetbank.

 1   Logga in på din internetbank

 2   Gå in på sidan där du betalar dina fakturor

 3   Sök på "Hi3G Access AB" för att hitta Tre

 4   Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller på Mitt3

 ⚠Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.

 

 

 

Avsluta Autogiro / E-Faktura.

Om du inte längre vill betala via autogiro eller e-faktura tar du enkelt bort ditt medgivande via din internetbank.

 

Har du bytt bank?

Autogiro - Informera din nya bank att du har medgivande till Autogiro så hjälper banken dig att flytta över medgivandena till ditt nya bankkonto.
E-faktura - Om du har bytt bank och vill fortsätta ha e-faktura loggar du först in på din gamla bank för att göra en avanmälan. Därefter anmäler du E-faktura på nytt hos din nya bank enligt stegen ovan.

 


Detta ämne har stängt för kommentarer