Skip to main content

 Tänk på att första betalningen med autogiro sker månaden efter att autogirot blev godkänt.

  

Privatkund

Det är enklast och bäst att ansöka om autogiro direkt via din internetbank.

Ansök via internetbank

1. Logga in på din internetbank eller klicka på din bank här i listan:

2. Inne på din internetbank väljer du att ansöka om autogiro som du ofta hittar under “Betala & överför”, men kan variera beroende på bank

3. När det är dags att söka upp företaget så söker du på Hi3G för att hitta Tre

4. Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3

 

Ansök via Mitt3

1. Logga in på Mitt3
2. Skrolla ned till kostnader, klicka på Visa alla fakturor
3.
 Klicka på Gå till fakturainställningar högst upp
4. Skrolla ned till Betalmetod och ändra till Autogiro
5.
 Fyll i dina uppgifter och klicka på Gå vidare
6.
 Signera med BankID

 

Behöver du fortfarande hjälp?

Klicka här

Företagskund

Hur du ansöker är olika beroende på enskild firma eller en annan bolagsform.

Enskild firma

1. Logga in på din internetbank eller klicka på din bank här i listan:

2. Inne på din internetbank väljer du att ansöka om autogiro som du ofta hittar under “Betala & överför”, men kan variera beroende på bank

3. När det är dags att söka upp företaget så söker du på Hi3G för att hitta Tre

4. Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3

 

När ansökan är godkänd får du en bekräftelse via SMS, och första dragningen sker först månaden efter. Har fakturan ett inbetalningskort behöver du använda det eftersom autogirot inte har blivit godkänt än

 

Aktiebolag, handelsbolag eller annan bolagsform

Ladda ner, fyll i och skicka in blanketten som du hittar på Bankgirocentralens hemsida eller genom
att klicka här.

Skicka sedan in blanketten till oss:

Hi3G Access AB

Box 7012 

121 07 Stockholm-Globen

 

Behöver du fortfarande hjälp?

Klicka här?

 

 

När sker första dragningen?

Första dragningen sker först månaden efter att ditt autogiro har blivit godkänt. Har du fått en SMS-bekräftelse på autogirot denna månad, så sker första dragningen nästa månad.

Gick det inte igenom?

Det kan bero på flera olika anledningar. Klicka här för att läsa mer.

Avsluta Autogiro.

Om du inte längre vill betala via autogiro eller e-faktura tar du enkelt bort ditt medgivande via din internetbank.