Besvarat

ändra autogiros datum

  • 4 October 2022
  • 4 svar
  • 261 visningar

Hej jag undrar om man kan ändra/välja vilket datum autogirot dras?

icon

Bäst svar av JeppePeppe 12 October 2022, 14:37

Visa original

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😙, @Chuckie. R 

Vad jag tror så är det inte möjligt . Men ta ett samtal till kundservice och berätta , så kanske dom har någon lösning angående detta . 

Här har du uppgifter på hur du kontaktar dom . 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Chuckie. R!

Det går tyvärr inte, utan det dras alltid vid förfallodatumet av fakturan (inträffas alltid den 28:e, om det inte är en röd/helgdag). 😊

Varför stå det då att det alltid dras 26:e på mitt autogiro?? Så dumt att det dras dagen INNAN lön!!😰 Kan ni ändra till 28:e åtminstone eftersom ni själva säger att det är då autogirot ska dras? Hur går jag tillväga?

MVH/Zara

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Zara 

Vad jag vet så är förfallodatum 26:e oavsett betalmetod.Och att det inte är möjligt att ändra. Finns det inte tillräckligt saldo när autogirot ska dras , så försöker den på nytt dagen efter. Men skulle tänka mig att det är någon begränsning på antal dagar innan det blir till en påminnelse istället.

Här ligger ett förslag på förändring av förfallodatum till senare, just för att täcka upp när folk får sin lön. Genom att rösta så visar man sitt deltagande. Så får man se med tiden om det blir något realistiskt av förslaget eller inte.

/F

Svara