Besvarat

Angående december fakturan.

  • 29 January 2019
  • 1 svar
  • 183 visningar

Hej!
Det är nämligen så jag har haft problem med e-fakturan på min bank att jag inte kunde se eran e-faktura. Så därför hade jag betalat 7:e Januari som de också står draget från min bank. som jag fick gå in på eran hemsida att kolla OCR numret.

Men ändå så har jag fått inkasso krav att jag betala 399 + 180 kr för december fakturan?
För jag vet med att jag har betalat detta. Så min fråga till er, hur ska vi gå tillväga? Ska jag behöva betala detta? Eller kan ni göra ett undantag att ta bort det, om jag skickar bild bevis från min bank att jag har betalat detta? För jag kunde nämligen inte se Januari fakturan heller på banken..
Behöver jag då söka om e-faktura på nytt när jag har haft problem och inte få December fakturan eller Januari fakturan som E-faktura? Skulle vara väldigt tacksam för svar.

Här är också bild bevis jag har betalat det.


Mitt personnummer är: (19XXXXXXXXXX)


[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bäst svar av Pettersson 30 January 2019, 17:19

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

jag skulle rekommendera att kontrollera med din bank för att se till att betalningen verkligen har gått igenom och med dem dubbelkolla till vilket OCR-nummer betalningen har gått. Skriv ner de uppgifter du får från din bank.

När du har gjort detta så dubbelkollar du informationen mot den som du kan se på Mitt3, dvs OCR-nummer och belopp. Kontrollera även fakturor bakåt i tiden för att se så att även dessa är betalda. Innan ärendet skickas till inkasso bör du nämligen ha fått en påminnelse från 3.

Om det är så att de uppgifter du har fått från banken stämmer överens med de fakturauppgifter som du finner på Mitt3 behöver du kontakta inkassobolaget som skickat ut kravbrevet till dig. De kan hjälpa dig vidare i nästa steg, om det är så att du redan har betalat fakturan.

Om det är så att du inte har fått dina fakturor som du ska via e-faktura så behöver du också se över varför du inte får det. Om du har bytt bank kan du behöva ansöka igen. När du har ansökt igen, håll koll inför nästa månad så att fakturan verkligen dyker upp i din internetbank. Gör den inte det, kontakta din bank. Fakturan från 3 kommer varje månad och bör finnas i din internetbank någon gång i mitten av månaden, kom ihåg det inför framtiden också - så du slipper sånt här 🙂

Svara