Besvarat

Autogiro har inte dragits

  • 1 February 2024
  • 6 svar
  • 92 visningar

Vilken krångligt och ni sköter inte er jobb. jag har valt autogiro som betalmetod och fakturan ej betald i tid. 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 6 February 2024, 13:43

Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +14

Vilken krångligt och ni sköter inte er jobb. jag har valt autogiro som betalmetod och fakturan ej betald i tid. 

Kan det vara så att det inte fanns täckning på kontot på förfallodagen? I sådana fall görs nya försök efteråt till betalning kan ske. Då blir faktura inte betald i tid....

nej det stämmer inte. Det funnits tillräckligt summa

för betalning

Användarnivå 6
Emblem +14

nej det stämmer inte. Det funnits tillräckligt summa

för betalning

Då kan det kanske bero på när autogirot registrerades hos er bank respektive hos 3. Kolla på din senaste faktura annars. Där ska det framgå om beloppet dras via autogiro 

står dras med autogiro

Användarnivå 6
Emblem +14

står dras med autogiro

Då tycker jag att ni ska ringa 3 kundtjänst på måndag och höra er för. 

Eftersom 3Community är ett publikt forum så kan ingen från 3 besvara dina frågor i detalj i denna tråd... 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @gulnur!

Ledsen att det inte fungerat som tänkt för dig.

När fick du bekräftelse att ditt autogiro var aktivt? Fick du det denna månad, så dras det först på fakturan som kommer nästa månad - jag beklagar verkligen ifall det varit otydligt.

Ifall ditt autogiro varit aktivt under längre tid, så rekommenderar jag att du kontaktar oss här - så kan vi kika närmre på vad det beror på.

 

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till faktura

Svara