Besvarat

Autogiroanmälan går inte igenom

  • 6 July 2018
  • 3 svar
  • 948 visningar

Hej

jag har ansökt om autogiro på mina fakturor i flera månader och det går aldrig igenom.

gör snart en tredje ansökan och blir väldigt trött.

mvh Alex

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
icon

Bäst svar av Jocke 12 July 2018, 12:07

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Bara för att dubbelkolla, det är samma person som står på både abonnemanget samt bankkontot?
Användarnivå 5
Emblem +10
En vanlig anledning till att en ansökan om autogiro genererar i ett avslag beror på att bankkontot och abonnemanget hos oss inte står skrivna på samma personnummer. Jag misstänker att det är precis det @Pettersson tänker på.

Det är nämligen ett krav att personnumren behöver matcha hos banken samt hos oss för att det ska vara möjligt att ha autogiro. Vi har en bra guide om ansökning om autogiro här.
Mitt personnummer står på mitt abonnemang. Mycket riktigt, jag köpte mobilen i butik. Med mitt kort, mitt konto, min bank och mina pengar. Blev detsutom pålurad "ett extra tillbehör" som jag än idag aldrig sett.

Jag ansöker idag igen om ett autogiro för 4e gången och ringer support idag för att få fart på kugghjulen hos 3.

Mvh Alex

Svara