Besvarat

Behöver jag betala dubbelt när jag förlänger mitt abonnemang?

  • 17 September 2018
  • 1 svar
  • 661 visningar

Hej!

Har i dagsläget ett abbonemang hos tre, typ 3 delad surf på 17gb surf/mån.

I förrgår beställde jag ny mobil hos 3 och även ett nytt abonnemang, min fråga är då följande;

Kommer jag behöva stå och dubbelbetala mina abonnemang eller förs eller kommer mitt gamla abonnemang bara att avslutas?

Värt att nämna är att det gamla abonnemanget inte hade någon bindningstid kvar!

Mvh
Tommy

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tristan 17 September 2018, 18:35

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Tommy!

Om du via Tre.se eller Kundservice har gjort en förlängning av ditt abonnemang med en ny mobil och en ny abonnemangsform så träder denna förändringen ikraft när mobilen skickas till dig.

Har du istället gjort förlängningen i en 3-butik och fick mobilen i handen så genomfördes förändringen direkt.

Vid en förlängning behåller du ditt nummer samtidigt som du kan både förändra abonnemangsform och få en ny mobil ifall du binder upp dig till 3 som operatör.

Rent fakturamässigt betalar du för den gamla abonnemangsformen fram tills det datum du gjorde förlängningen och för den nya abonnemangsformen från det datumet och framåt.

Skulle det istället vara som så att du har råkat teckna ett helt nytt abonnemang istället för att göra en förlängning behöver du ta kontakt med Kundservice på 0735 - 300 400 mellan 08 och 18 under en vardag.
De hjälper dig då med att ordna upp så att du bara har ett abonnemang.

Svara