Hej, jag hade tyvärr missat en faktura och fick påminnelse via sms förra veckan.
I lördags betalade jag via bg.
Nu fick jag sms av er om spärr.
Ni ber mig betala via tre.se/mitt för att häva spärren inom 1 timme.
Jag förstår om ni ännu inte sett min betalning eftersom jag betalade på helgen och det är måndag nu.
Finns det ngt annat sätt jag kan göra, t.ex maila bevis på insättning?
Eller är det så att om jag dessutom betalar via tre.se/mitt att jag kan få de pengarna tillgodo till nästa räkning?
Hur ska jag göra för att det ska bli så smidigt som möjligt?
/Rickard
/Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
Sida 1 / 1
Hej Rickard!
Tyvärr finns det inte något sätt att bevisa ett betalningsuppdrag via BG, då du som kund kan häva betalningsuppdraget efter att det har blivit skapat.
Av den anledningen är enda möjligheten för dig att betala fakturan med kort via Mitt3 och att sedan ta kontakt med Kundservice framåt mitten av veckan för att be dem lägga den dubbla inbetalningen tillgodo mot kommande faktura.
Alternativt att invänta att ditt betalningsuppdrag blir utfört, pengarna mottagna av Tre och registrerade på ditt kundkonto = hävd spärr.
Tyvärr finns det inte något sätt att bevisa ett betalningsuppdrag via BG, då du som kund kan häva betalningsuppdraget efter att det har blivit skapat.
Av den anledningen är enda möjligheten för dig att betala fakturan med kort via Mitt3 och att sedan ta kontakt med Kundservice framåt mitten av veckan för att be dem lägga den dubbla inbetalningen tillgodo mot kommande faktura.
Alternativt att invänta att ditt betalningsuppdrag blir utfört, pengarna mottagna av Tre och registrerade på ditt kundkonto = hävd spärr.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.