Besvarat

Fakturor

  • 1 March 2022
  • 2 svar
  • 494 visningar

Hej! Jag ser att det de senaste månaderna dragits orimligt stora summor från mitt bankkonto för att jag har abonnemang hos er. Kostnader uppemot 1200 SEK som månadskostnad. 
 

Jag ser detta som problematiskt. Vad är det jag betalt för? Jag vill att ni reglerar dessa kostnaderna och sedan ger mig ett reglerat pris. 
 

 

Om inte detta görs kommer jag behöva avsluta som kund hos er och gå vidare med ärendet till konsumentombudsmannen. 
 

 

 

Hälsar, 

 

Fanny 

 

icon

Bäst svar av frodrik91 1 March 2022, 18:46

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej ,

Vad jag kan se på min faktura så tycker jag den är ganska så tydlig över vad jag har valt och betalat för.

Men om du känner att den är otydlig så skulle jag rekommendera att kontakta kundservice via antingen Telefon , Chatt eller mail ( Kan ta längre tid ) .

 

Att kontakta konsumentombudsmannen för detta skulle jag anse onödigt . Om inte en kund hör av sig till sin operatör , Så är det svårt att möta och utreda problemet .

Att kontakta en sådan instans lär nog skapa mycket mer jobb och kan egentligen bara gå upp i rök med att det är kanske rätt på fakturan.  Jag kan också tänka mig att dom frågar först om du har kontaktat kundtjänst och vad du har fått för gehör .

3Community kan inte lösa kundfrågor , bara hjälpa med och guida skulle man kunna säga . Därav att kontakta kundservice för att se över ärendet då dom har den kunskapen och är till för kunderna.

Är det fel på ens faktura - Så har dom tex möjlighet att korrigera det för nästkommande månad bland annat .

 

  • Ring oss

    Ordinarie öppettider

    Måndag–fredag: 09.00–18.00
    Lördag–söndag: Stängt
     

Chatta med oss

Ordinarie öppettider

Måndag–fredag: 09.00–19.00
Lördag: 09.00–15.00
Söndagar & Helgdagar: stängt

Vi hanterar inte följande ärenden via chatten, ring istället angående:

  • Uppsägning
  • Teknisk felsökning
  • Täckning
  • Returer
  • Företagsärenden

Undrar du över din leverans, tryck här!

Skicka e-post.

 

 

Den kan du se i “ Mitt3” som app , finns på Androids “ Google Play eller Appstore för Apples produkter med samma namn på appen dvs “ Mitt3 “ .

Utöver detta kan man se sin översikt → Fakturor genom att logga in på https://www.tre.se/

Har man faktura på brev - Som säkert en del kunder kanske har . Så är det ju också en fakturaavgift . Som dessvärre dyker upp på fakturan & förhöjer känslan över att man betalar mer för sina produkter. När valet är hos kunden att välja E-faktura eller Autogiro .

Av min egna erfarenhet kör jag på E-faktura . Just för att slippa kostnaden för faktura . Säkert 49 kr eller däromkring . Sen av en miljö synpunkt - att slippa skicka ett brev som ej behövs och belasta posten för en digital produkt.  Vill ju hellre få hem mina paket än fakturor på papper hehe !

Oavsett så är fakturan samma oavsett val . Förutom +/- faktura avgift .

 

Extra kostnader kan dyka upp tex om man ringer och tävlar hos Bingolotto eller donerar pengar på välgörenhetsgalor . Och dom hamnar på fakturan för nästkommande månad.,

På sidan/bladet  “ Faktura Specifikation “ Ser du vad du har för fast abonnemang , Tillval ,Rabatter.

I regel är det oftast 0 kr på Samtal, Sms . Om inte man tävlar,röstar eller donerar pengar . Exempel är Bingolott , Melodifestivalen & välgörenhetsgalor.

Under fliken “ Del -Betalning “ - Är kostnaden för din hårdvara . Det kan vara “ Telefon eller Surfplatta “ .

Under “Data-Trafik “ tror jag kostnader kan dyka upp om man tex har slut på sin surf om man inte har obegränsat . Och köpt till surf . Kan annars dyka upp under “ Övrigt eller Abonnemang “ . Lite osäker vart för jag själv aldrig köpt tillval .

Hoppas något kunnat hjälpa dig . Hojta till om det är något mer du funderar på .Tänk på att inte skriva ut personlig information här så som fullt namn , person nr / kund nummer eller öppen faktura med sådan information .

Men mitt råd är att reda ut med kundservice .

Ha en fin dag !

Mvh F

@Fanny Pelin 

Användarnivå 7
Emblem +36

@frodrik91 Utförligt svar i vanlig ordning, du är grym!

@Fanny Pelin Det är svårt att säga så här på rak arm vad de högre avigfterna kan bero på - låter spontant som rörliga kostnader (exempelvis betalsamtal, köp av extra surf, köp via mobilfaktura). Har du lyckats komma underfund med vad det är?:mag::nerd:

Svara