Skip to main content
Besvarat

Förhöjd avgift på mobil

  • 15 september 2018
  • 1 svar
  • 1287 visningar

Jag har kollat på mina fakturor sen jag förlängde abonnemanget och byte telefon hos er och ser då att det står förhöjd avgift och min mobils modell efter. Det kostar mig 150 kronor i månaden i förhöjd avgift och undrar varför jag fått det? Vad är det som jag betalar för?

Bäst svar av Tristan

Hej Malin!

Förhöjd månadsavgift avser den del av en totala månadskostnad som är relaterad till mobil eller tillbehör som köpts i samband med tecknande av abonnemangsavtal.

I ditt fall, då du uppger att din mobils modell står nämnd där, handlar det således om månadskostnaden för din mobil.

Du betalar alltså dels en månadskostnad för ditt abonnemang och dels en månadskostnad för den mobil du har valt i samband med förlängningen av ditt abonnemang.
Visa original

1 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • Svar
  • 15 september 2018
Hej Malin!

Förhöjd månadsavgift avser den del av en totala månadskostnad som är relaterad till mobil eller tillbehör som köpts i samband med tecknande av abonnemangsavtal.

I ditt fall, då du uppger att din mobils modell står nämnd där, handlar det således om månadskostnaden för din mobil.

Du betalar alltså dels en månadskostnad för ditt abonnemang och dels en månadskostnad för den mobil du har valt i samband med förlängningen av ditt abonnemang.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies