Skip to main content
Svar

Hög slutfaktura

  • March 20, 2019
  • 1 svar
  • 602 visningar

  • Registrerad användare
Hej jag har bytt abonnemang och det står att det är avslutat tom8feb. Ändå är fakturan från 8 feb till 10 mars. Måste blivit något fel? Hur gör jag nu?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura

Bäst svar av Jocke

Hej @Limo.

Utifrån den knapphändiga information jag besitter av din faktura låter det som att det är uppsägningstiden du har blivit debiterad för. Uppsägningstiden är som standard en månad på ett abonnemang.

Har du t.ex. flyttat ut telefonnumret till en annan operatör utan att innan varit i kontakt med oss och sagt upp abonnemanget, då avslutas abonnemanget så fort nummerflytten sker och du slutfaktureras för kvarstående uppsägningstid i en klumpsumma.

Misstänker du att det är något annat som har orsakat denna debiteringen. Då behöver du vända dig direkt till kundservice som kan se över fakturan tillsammans med dig.

1 svar

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • Svar
  • March 22, 2019
Hej @Limo.

Utifrån den knapphändiga information jag besitter av din faktura låter det som att det är uppsägningstiden du har blivit debiterad för. Uppsägningstiden är som standard en månad på ett abonnemang.

Har du t.ex. flyttat ut telefonnumret till en annan operatör utan att innan varit i kontakt med oss och sagt upp abonnemanget, då avslutas abonnemanget så fort nummerflytten sker och du slutfaktureras för kvarstående uppsägningstid i en klumpsumma.

Misstänker du att det är något annat som har orsakat denna debiteringen. Då behöver du vända dig direkt till kundservice som kan se över fakturan tillsammans med dig.