Besvarat

Hur byter jag till Autogiro med SMS-notis?

  • 28 March 2018
  • 1 svar
  • 603 visningar

Hej jag undrade hur man byter betallsät. Jag vill betala genom sms i mobilen ställe för få papper hemma varje månad.
icon

Bäst svar av Mixiell 28 March 2018, 19:01

Visa original

1 svar

Användarnivå 2

Hej Amena!

För att slippa pappersfakturor från 3 så kan du ansöka om antingen Autogiro eller E-faktura och välja SMS som aviseringsalternativ.

Autogiro ansöker du om snabbt och enkelt via Mitt3 under fliken Faktura. Observera att du behöver vara inloggad som administratör till ditt MItt3 konto.

Saknar du ett Mitt3 konto kan du gå in på denna länk och skapa ett nytt sådant. Se till att du fyller i ditt personnnummer och din e-post adress korrekt.

Villkor för autogiro
 

  • Den som står för abonnemanget hos oss måste även stå på bankkontot som pengarna ska dras från. För samägda konton behöver ägandeskapet vara uppdelat 50/50
  • Endast ett autogiro kan vara registrerat per personnummer, kunder mer flera konton hos oss kan inte ha flera autogiron aktiva samtidigt
  • Även företag kan ha autogiro, men för att det ska fungera behöver det vara ett bankkonto som står för kostnaden av fakturorna

 


Ansök om e-faktura
Inloggad på din egen internetbank gör du själv din ansökan och får fylla i:

 

 

  • Namn
  • E-postadress
  • Kundnummer

Innan du kan ansöka om e-faktura måste alla fakturor (som förfallit) vara betalda.

Vid godkänd ansökan

 

 

  • Du dår ett mejl med information om att ansökan gått ingeom.
  • Fr.o.m. nästa månad får du din första e-faktura.
  • Om du har ett röstabonnemang skickar vi även ut ett bekräftelse-SMS.

Vid avslag

 

 

  • Du får ett mejl med information om att ansökan fått avslag. I mejlet ber vi dig att kontrollera ditt kundnummer, och att ansökan om e-faktura görs från ditt konto/internetbank (det går inte att ansöka om e-faktura från någon annans konto/internetbank).

Jag hoppas att denna informationen var till någon hjälp för dig!

Allt gott!
/ Michell

 

Svara