Besvarat

Kan inte ändra till sms avisering även fast jag har autogiro

  • 9 October 2023
  • 1 svar
  • 101 visningar

Hej,

 

Jag har ansökt om autogiro och det har blivit godkänt i mitten av september. När jag ansökte om autogiro så ändrade jag även fakturaavisering till sms för att slippa fakturaavgiten. Jag överlät mitt abonnemang för att ta del av 3Extraanvändare av min syster, och har fortfarande min mobil som jag själv skall betala. Nu idag fick jag min första faktura i Kivra för september perioden, med förfallo datum 26 Oktober. 
 

Jag har nu två frågor:

  1. Varför står det i Mitt3 appen att autogiro kommer betalas den 26 Oktober, alltså på förfallodagen. Kommer det alltid att vara såhär att autogirot dras på förfallodagen? För det känns lite tajt med tid om något skulle gå fel med autogirot. 
     
  2. Varför kan jag inte ändra till SMS avisering i Mitt3 appen för fakturan. Jag valde SMS avisering när jag ansökte om autogiro och det blev godkänt. Nu har det däremot ändrats tillbaka till pappersfaktura (49kr) och det finns inget alternativ att ändra till SMS avisering (0kr), utan bara E-faktura som jag inte är intresserad av. Varför kan jag inte ändra till sms avisering i appen? Kan ni hjälpa mig att ändra detta åt mig från erat system? Känns väldigt onödigt att behöva betala 49kr extra i månaden för att få en faktura när man ändå har autogiro.

 

Tack på förhand för hjälp!

icon

Bäst svar av frodrik91 13 October 2023, 20:01

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @Tintin Tigervall 

  1. Oavsett betalsätt så är förfallodatumet alltid densamma. Dvs 26:e .Om Autogirot inte lyckas dra betalningen , pga att det är för lågt saldo t.ex . Så kommer den försöka dagen efter på nytt , tills det finns tillräckligt i saldo. 
  2. Eftersom du har Autogiro via Kivra så är det en fakturakostnad ,eftersom det behandlas på samma vis så som en pappersfaktura . För att få bort kostnaden för faktura så behöver man välja Autogiro eller E-faktura utan Kivra .
     

    Om du inte lyckas göra en förändring , om du vill göra det . Så kontakta 3 Kundservice så hjälper dom dig så det blir så som du vill ha det.
    → Kontakta Kundservice ← 
    /F

 

Svara