Besvarat

Kan inte begära autogiro?

  • 25 April 2018
  • 2 svar
  • 512 visningar

Hej. Jag är ny kund på 3. Loggade in mig och fyllde i alla uppgifter för att få autogiro, men knappen är utgråad. Ibland när man skaffar autogiro måste man göra det i samband med att man betalar fakturan, sedan får man inte upp fakturan på det viset igen (på banken). Jag ska inte betala min första faktura som jag nu fått, via banken, för det står att det ska överföras till nästa faktura, går in och kollar på Mitt3 och det står att den är betald. Men jag måste väl kunna ansöka i alla fall? När ska jag ansöka?
icon

Bäst svar av Johnny 25 April 2018, 17:35

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @EvaF, och varmt välkommen till Tre och vårt community!
Tack för ditt bidrag till forumet.

Det ska inte vara några konstigheter att ansöka om autogiro redan nu. Anledningen till att knappen är utgråad är troligtvis kopplat till att något fält inte är ifyllt korrekt.

Jag rekommenderar att du säkerställer följande:

  • Kontrollera att du valt din bank.
  • Kontrollera clearingnummer.
  • Kontrollera bankkontonummer.
  • Om du valt SMS-notifiering, säkerställ att du också valt nummer som SMS:et ska skickas till i rullistan.
Korrekt ifyllda fält markeras med en bock till höger i rutan

När allt är ifyllt korrekt så ska knappen gå från grått till en orange färg.
Tack för hjälpen. Det kunde dock ha varit lite tydligare att jag hade fyllt i fältet med clearingnummer fel (rätt enligt mig, fel enligt er). Hur ska man tolka en rund ring med ett streck i? Ingen hjälp om att fältet var fel ifyllt. Kontonumret var rätt, men hade också samma symbol (antagligen för att clearingnumret var "fel").

Men nu är det utrett.
Tack för det!

Svara