Besvarat

Kan man spärra betaltjänster?

  • 12 May 2022
  • 2 svar
  • 2661 visningar

Hej

jag har fått på min faktura att jag köpt mobiltjänster. Kan man spärra dessa tillsvidare?

icon

Bäst svar av Pettersson 16 May 2022, 07:58

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , @Diarti 

 

Syftar du på en mobiltjänst som 3 erbjuder . Så som “3Världen” eller “Apple Watch anslutning” Eller någon av dom andra .

Eller är det någon tjänst helt utanför 3 som mobiltjänsten är köpt av ? 

 

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +40

@Diarti Hej,

 

det går fint att spärra abonnemanget helt mot extrakostnader. Tänk på att detta även spärrar all möjlighet att köpa andra tilläggstjänster och genomföra betalningar via SMS osv. Denna spärr kan läggas in via Tres kundservice.

Som @frodrik91 är inne på finns det olika typer av tjänster. De som visas under “Förmedlade tjänster” på din faktura är oftast från externa bolag som du behöver kontakta för att säga upp tjänsten. Om de visas under “Tjänster” eller “Abonnemang” är det tjänster från Tre som kundservice kan hjälpa dig att säga upp. 

Är det “Förmedlade tjänster” så kan du på detaljspecifikationen på fakturan (finns på Mitt3) ofta se exakt vad det är för företag samt hitta kontaktuppgifter till företaget i fråga. Kan vara smart för att försöka få ett stopp på det eller få mer förståelse i vad det är för något. :) 

I övrigt kan du nog få hjälp från Tre - du hittar kontaktuppgifter till kundservice här

Svara