Besvarat

Mer GB på samma abonnemang gratis enligt Tre men ändå blir jag debiterad...

  • 30 May 2019
  • 3 svar
  • 162 visningar

När mitt abonnemang löper ut, får jag ett sms av Tre som skriver att en säljare från Tre snart kommer att kontakta mig. Alexander ringde mig bara ngn dag efter och vi hade ett trevligt samtal. Jag ville bara förlänga abonnemanget utan att byta upp till nya telefon eller övrigt. Han meddelade att jag får 25GB istället för mina tidigare 15 GB. Ok sa jag. Så länge jag inte får betalar extra, så är det grönt för mig. Har ju även en tjänstemobil så jag behöver inte något lull-lull på mitt privata abonnemang.
Upptäcker nu till min fasa att jag ändå blivit debiterad extra o det är ju inte ok!! Vad gör jag nu!?
icon

Bäst svar av Jocke 31 May 2019, 12:25

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Välkommen till 3Community @Goan.

Det låter helt klart som något som måste undersökas närmare.
Jag vill dock passa på att informera dig att se över brytdatumet för ändringen som du gjorde via säljaren. Vi efterfakturerar alltid mobilabonnemangen nämligen. Det innebär att om ändringen gjordes i mitten av april, då hade du dina gamla villkor halva månaden och dem nya resterande delen av månaden. Det innebär att den avtalade kostnaden, den ser du inte på den första fakturan efter ändringen har skett.

Ta gärna kontakt med kundservice så kan dem hjälpa dig att se över fakturan och avtalet.
Om ett abonnemang gäller tom juni ut, så ska väl ingen ändring göras redan i mars?? Ja, jag har varit i kontakt med Kundservice men blir inte så mkt klokare
Användarnivå 5
Emblem +10
Om ett abonnemang gäller tom juni ut, så ska väl ingen ändring göras redan i mars?? Ja, jag har varit i kontakt med Kundservice men blir inte så mkt klokare

Ändringen kan ske innan bindningstiden utgår. Det är nämligen möjligt att förlänga ett abonnemang när det är mindre än tre månader kvar av befintlig bindningstid.

Har den tidigare abonnemangsformen än högre kostnad än den som du ändrar till betalas mellanskillnaden fram tills bindningstiden har utgått för det "gamla" avtalet.

Svara