Min dotter har blivit pålurad nåt slags abonnemang genom att svara på erbjudande via sms att få en iPhone X. Det heter mobiapp games. Nu dras 50 kr per vecka via mobilräkningen. Uppmärksammade detta på mobilräkningen förra månaden då 300 kr hade dragits, 50 kr per vecka + 100 kr startavgift. Följde instruktionen om hur man säger upp abonnemanget samt lade in kostnadskontroll på 100 kr på mobilabonnemanget för säkerhets skull. Trots det har ändå 200 kr dragits den här månaden också. Tydligen funkade det varken att säga upp eller använda kostnadskontroll. Vad gör jag?
Sida 1 / 1
Hej @Lozzo .
Min rekommendation till dig att att försöka komma i kontakt med företaget prenumerationen avser. På detalj-/samtalsspecifikationen som finns att se på Mitt3 ska det framgå ett kontaktnummer till företaget. Kolla gärna närmare på det och hör av dig till dem och fråga hur du avbryter prenumerationen.
Kontaktar du vår kundservice kan dem hjälpa dig med att spärra mobilköp, de kan dock inte avsluta någon prenumeration på en extern tjänst.
Min rekommendation till dig att att försöka komma i kontakt med företaget prenumerationen avser. På detalj-/samtalsspecifikationen som finns att se på Mitt3 ska det framgå ett kontaktnummer till företaget. Kolla gärna närmare på det och hör av dig till dem och fråga hur du avbryter prenumerationen.
Kontaktar du vår kundservice kan dem hjälpa dig med att spärra mobilköp, de kan dock inte avsluta någon prenumeration på en extern tjänst.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.