Besvarat

Påminnelse trots betalad faktura?

  • 10 April 2018
  • 2 svar
  • 705 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Har betalat min faktura och ändå får jag påminnelse om att jag inte betalat. Enligt bankkonto har det gått igenom.
Hur kommer det sig att det blir så här?
icon

Bäst svar av Johnny 16 April 2018, 14:14

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej, vilket datum betalade du fakturan? Ibland så har fakturorna ganska tidiga förfallodatum och betalningen hinner inte registreras innan påminnelsen skickas ut.

Om du logga in på Mitt3, står fakturan som betald där?
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Juline, och varmt välkommen till 3Community!
Tack för att du bidrar med din fråga!

Precis som @Pettersson är inne på så låter det som att det rör sig om att betalningen inte har registrerats hos oss innan påminnelsefakturan skickades ut. Ibland så tar det några bankdagar innan betalningen registrerats hos oss om man gjort en betalning genom bankgiro. Skulle man vara sent ute med fakturan och behöva att betalningen registreras omgående så kan man använda sig av någon av följande betalningsmetoder:

  • Betalning via Mitt3. Logga in på Mitt3 och betala med kort. Du behöver kortnummer, CVC-kod och kortets giltighetsdatum tillgängligt.
  • Betalning med knappval Ring 0735300570 och gör en direktbetalning. Du behöver kortnummer, CVC-kod och kortets giltighetsdatum tillgängligt.
Hoppas att du fått svar på din fråga! 🙂

Redigerat: Jag har flyttat din fråga till fakturakategorin så att fler ska kunna ta del av svaret.

Svara