Sämst på alla möjliga sätt

  • 5 April 2018
  • 3 svar
  • 396 visningar

Det enda bra som TRE har kunnat göra tills nu är den här tjänsten, råder ingen att köpa något som har med månadsvis betalning att göra, vill du få höga fakturor skumma belopp och strul som inte går slut och mycket ringa fram och tillbaka och bli blåst? Välj då TRE. Och nu kommer säkert kommentaren att tas bort som förut. Btw de tar avgift för luften du andas;) ett exempel är om du inte betalar fakturan i tid för den är felaktig och deras kundservice säger betala inte så låser telefonen sig och får 60kr påminnelse och för att öppna nummret ska man betala yttligare 160kr haha, ett skämt! Längtar tills min bindningstid går slut!

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej Fadi, och varmt välkommen till 3Community. Vad kul att du hittade hit och gillar upplägget!
Tack för att du delar med dig av dina tankar och upplevelser. Det är aldrig vår intention att du som kund ska behöva känna på det här viset och vi tar all feedback som vi får på största allvar.

Utifrån det jag läser av ditt inlägg så rör det sig om avgifter som tillkommer när en fakturas betalning uteblir. I dessa fall så kan det precis som du skriver tillkomma två olika avgifter beroende på hur lång tid efter förfallodatum som betalningen inkommit till oss.

Påminnelseavgift: 60 kr
Denna avgift tillkommer om ett påminnelsebrev skapas och skickas till dig.

Öppningsavgift: 160 kr
Denna avgift tillkommer vid de tillfällen som betalningen uteblivit och abonnemanget till följd av detta spärrats.

Ibland så händer det att fakturan blir högre än vad man förväntat sig och det kan finnas flera olika orsaker till det som du kan läsa mer om här.

Eftersom det låter som att det finns mer till ärendet än vad vi har möjlighet att förklara via den här plattformen, så skulle jag vilja be dig att maila oss så ser jag personligen till att vi tittar vidare på ärendet. Med förhoppning om att vi kan vinna tillbaka ditt förtroende. Glöm inte att ange dina kunduppgifter i mailet för snabbare hantering.

Moderator: Då ärendet rör fakturafrågor så har vi flyttat inlägget till den kategorin
Ni tar inte till feedback eller lyssnar på vad er kund säger! Jag ska inte maila eftersom jag mailat och ringt er mer än halva tiden jag vart kund hos er. Jag är inte den första som säger så om er. Testa och googla fram tre recensioner så ska du se att mer än 80% är missnöjda med er! Fakturan blev högre för att det blev ogilltiga köp via Apple! Och apple återbetala er november och ni vägra erkänna det tills skaffade fram bevis från Apple! Och ÄNDÅ fick jag betala extra fakturan och det skulle bli (+-) faktura som blev min vanliga faktura som jag ska få haha ni är ett skämt!
Användarnivå 5
Emblem +5
Ni tar inte till feedback eller lyssnar på vad er kund säger! Jag ska inte maila eftersom jag mailat och ringt er mer än halva tiden jag vart kund hos er. Jag är inte den första som säger så om er. Testa och googla fram tre recensioner så ska du se att mer än 80% är missnöjda med er! Fakturan blev högre för att det blev ogilltiga köp via Apple! Och apple återbetala er november och ni vägra erkänna det tills skaffade fram bevis från Apple! Och ÄNDÅ fick jag betala extra fakturan och det skulle bli (+-) faktura som blev min vanliga faktura som jag ska få haha ni är ett skämt!

I de fall som man fått en debitering via App Store/ Mac OS Catalina eller Google Play som man anser är felaktig så behöver man vända sig till deras kundservice eftersom det är dem som är tjänsteleverantören. Vi fungerar endast som en betalningsförmedlare och har inte möjlighet att kreditera köpen i sig. När man fått ett köp krediterat så skickar dem oss information om krediteringen och den läggs vanligtvis in mot efterföljande faktura per automatik men i vissa fall så kan det ta längre tid än så. Om vi skulle kreditera fakturan där köpen debiterats skulle det innebära att köpen krediteras dubbelt, från oss (betalningsförmedlare) samt från app-affären (tjänsteleverantör).

Vi har naturligtvis full förståelse att man helst av allt vill undvika att ligga ute med pengar men det är så avtalen ser ut när man betalar sitt köp via faktura hos en betalningsförmedlare (i det här fallet Tre).

Vi har tittat närmre på ditt ärende som du haft hos oss gällande detta och vi kan se att krediteringen för köpen landat på fakturan månaden efter dina köp. Om det finns annat i ditt ärende som du känner inte har tagits hänsyn till så är du varmt välkommen att kontakta oss över mail så ser vi naturligtvis över det.

Svara