Skip to main content
Svar

SIM låst

  • April 25, 2023
  • 1 svar
  • 1468 visningar

Jag har PIn och Pukkod från kortet simkortet satt i. Men SIM koden fungerar inte

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 🙂, @33DAInty66 

Har kortet blivit aktiverat när du fått det ?

Om du loggar in på Mitt3 i App eller Webbläsare . Och går till → Abbonemang → Ditt telefonnummer → Abonnemangsdetaljer → SIM-kortsnummer  (Där ska ditt sim-korts nummer , samt telefonnummer stå . ) så du kan jämföra så det stämmer. Här ser du även PUK-Koden ifall Pin-Koden har blivit spärrad.

Har du glömt pinkoden kan du slå in fel kod tre gånger , så kan du hämta din “PUK-Kod “ genom att Logga in på Mitt3 i app eller webbläsare . Därefter skapar du ett nytt PIN-Kod nummer om så önskas .

https://www.tre.se/

/F

 

1 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • Svar
  • April 25, 2023

Hejsan 🙂, @33DAInty66 

Har kortet blivit aktiverat när du fått det ?

Om du loggar in på Mitt3 i App eller Webbläsare . Och går till → Abbonemang → Ditt telefonnummer → Abonnemangsdetaljer → SIM-kortsnummer  (Där ska ditt sim-korts nummer , samt telefonnummer stå . ) så du kan jämföra så det stämmer. Här ser du även PUK-Koden ifall Pin-Koden har blivit spärrad.

Har du glömt pinkoden kan du slå in fel kod tre gånger , så kan du hämta din “PUK-Kod “ genom att Logga in på Mitt3 i app eller webbläsare . Därefter skapar du ett nytt PIN-Kod nummer om så önskas .

https://www.tre.se/

/F