Pappershögar? Påminnelser? Nej tack! Med autogiro betalas mobilräkningen automatiskt – snabbt, smidigt och helt utan stress. 🔁✨
💡 Tänk på att första betalningen med autogiro sker månaden efter att autogirot blev godkänt.
Privatkund
Här nedan hittar du hur du ansöker om autogiro som privatkund
💻 Ansök via internetbanken
Rekommenderas!
1. Logga in på din internetbank
Klicka på din bank här i listan:
2. Ansök om autogiro
Inne på din internetbank väljer du att ansöka om autogiro som du ofta hittar under “Betala & överför”, detta kan variera beroende på bank.
3. Sök upp oss
När det är dags att söka upp företaget så söker du på Hi3G för att hitta Tre.
4. Skriv in ditt kundnummer
Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3.
📱 Ansök via Mitt3
1. Logga in på Mitt3
Logga in på Mitt3 med BankID.
2. Gå till Inställningar
Klicka på Inställningar.
4. Skrolla ned till Betalmetod
Skrolla ned till Betalmetod och Ändra till Autogiro.
5. Fyll i dina uppgifter
Fyll i dina uppgifter och klicka på Gå vidare.
6. Signera med BankID
Klart! När ansökan är godkänd får du en bekräftelse via SMS, och första dragningen sker först månaden efter.
Företagskund
Här nedan hittar du hur du ansöker om autogiro som företagskund.
👤 Enskild firma
1. Logga in på din internetbank
Klicka på din bank här i listan:
2. Ansök om autogiro
Inne på din internetbank väljer du att ansöka om autogiro som du ofta hittar under “Betala & överför”, detta kan variera beroende på bank.
3. Sök upp oss
När det är dags att söka upp företaget så söker du på Hi3G för att hitta Tre.
4. Skriv in ditt kundnummer
Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3.
Klart!
När ansökan är godkänd får du en bekräftelse via SMS, och första dragningen sker först månaden efter. Har fakturan ett inbetalningskort behöver du använda det eftersom autogirot inte har blivit godkänt än.
🏢 Övriga bolagsformer
Ladda ner, fyll i och skicka in blanketten som du hittar genom att klicka här.
Skicka sedan in blanketten till oss:
Hi3G Access AB
Box 7012
121 07 Stockholm-Globen
Vanliga frågor
Svar på de vanligaste frågorna kopplat till autogiro.
När sker första dragningen?
Första dragningen sker först månaden efter att ditt autogiro har blivit godkänt. Har du fått en SMS-bekräftelse på autogirot denna månad, så sker första dragningen nästa månad.
Gick det inte igenom?
Det kan bero på flera olika anledningar. Klicka här för att läsa mer.
Avsluta Autogiro?
Om du inte längre vill betala via autogiro eller e-faktura tar du enkelt bort ditt medgivande via din internetbank.
