Besvarat

SMS Bedrägeri?

• 12 september 2019
  • 5 svar
  • 3996 visningar

• Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Är det fler än jag som får bedrägeri SMS från Mobihub, Mobiapp, 72221, txtNation Limited, 72445?
50:- per vecka på teleräkningen?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
icon

Bästa svar av Jocke 16 september 2019, 11:51

Hej @ClaesG.

Om du har en mobilprenumeration som dyker upp månadsvis på din faktura kan du kolla din detaljspecifikation på Mitt3 för att se vilket företag det avser.
Det finns även med kontaktuppgifter till det aktuella företaget om du har frågor kring hur du avslutar den pågående prenumerationen.
Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @ClaesG.

Om du har en mobilprenumeration som dyker upp månadsvis på din faktura kan du kolla din detaljspecifikation på Mitt3 för att se vilket företag det avser.
Det finns även med kontaktuppgifter till det aktuella företaget om du har frågor kring hur du avslutar den pågående prenumerationen.

Jag har samma problem. Men när jag ringer ingen svarar. Hur kan jag själv avsluta den prenumeration???Jag vill inte betala någonting som jag har inte beställt. Förstå inte hur ni på 3 kan aceptera att folk betala för bedrägeri. Måste jag verkligen gå till polisen och göra anmälan?

Jag läste om ett beslut av etiska rådet från 2011 om just det företaget då min dotter råkat ut för samma problem. Det ska räcka med att messa STOPP till deras kortnummer, 72221. 

Alternativt maila dom, support@txtnation.com

Jag messade STOPP och fick svar om att det avslutades. Återstår o se om det fungerade i verkligheten. Annars blir det o maila..

Jag upptäckte detta med nu igår att jag har debiterats från detta bedrägeri sms 50kr per vecka. Så nu undrar jag hur man ska gå tillväga för att få slut på detta. 

Användarnivå 4
Emblem +6

Hejsan @Medina, @Hannele Engberg 79  och @Toni78:rainbow:

Jättetråkigt att det strulat så mycket för er som det gjort. Har ni testat det @Toni78 skrev? Verkade det fungera? Återkom gärna hur det gått för er så att folk framöver kan se era tips :slight_smile:

Svara