Skip to main content
Nykomling
September 12, 2019
Besvarat

SMS Bedrägeri?

• September 12, 2019
  • 25 svar
  • 33967 visningar
Är det fler än jag som får bedrägeri SMS från Mobihub, Mobiapp, 72221, txtNation Limited, 72445?
50:- per vecka på teleräkningen?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
Bäst svar av Jocke
Hej @ClaesG.

Om du har en mobilprenumeration som dyker upp månadsvis på din faktura kan du kolla din detaljspecifikation på Mitt3 för att se vilket företag det avser.
Det finns även med kontaktuppgifter till det aktuella företaget om du har frågor kring hur du avslutar den pågående prenumerationen.

25 svar

frodrik91
Superhjälte
Superhjälte
October 6, 2022

Khishigee “Stårt tack. Jag skickade det här meddelandet den tisdagen.  Jag berömmer inte det som hände. men jag fick det här meddelandet igen “

Det kan möjligtvis vara så att kostnaden redan var lagd i deras system för mass utskick till samtliga medlemmar . Och bör märkas att det är borta till nästa månad förhoppningvis .

Men detta är inget du vet att du anmält dig till för e-sport och tävlingssida. Utan Premium varianten , eller med . Tänkte om du blivit medlem någon gång i tiden om du spelar spel . Så vi utesluter över att det inte är någonting du registrerat dig till och använt för något spelande på datorn .

https://esportsplay.se/

Man kan se om man har ett konto genom att skriva in sin mail adress och välja “Glömt ditt lösenord “ , För att se så det inte är något konto registrerat också !

http://premium.clubmium.com/r/SE/minisite?k=0243b5b6&si=69ef00363edbc82a0f8ab08acd3aff3a

Obegränsad tillgång! Premium-funktioner! Medlemskap i esports-plattformen mot en prenumerationsavgift
75 kr / vecka i 75 veckor + 75 kr i registreringsavgift.
Behöver du hjälp? 4620110382.
Denna övre bild med text innehåll ,  gör mig lite förvirad för den är otydlig . 75 kr / vecka i 75 veckor låter enligt mig som en bindningstid . Och + på det att man får betala en registreringsavgift på 75 riksdaler som en engångs kostnad.

esportsplay är en ledande esports, spelutmaningar, sociala och spelchattplattform där de kan spela de mest populära spelen, tävla i våra utmaningar, chatta med andra spelare runt om i världen, samla in krediter och lösa in dem. Den som vill registrera sig för tjänsten måste vara 18 år. Denna tjänst kostar 75 SEK / vecka i 75 veckor + 75 SEK. Tjänsten är ett automatisk förnyelseabonnemang som kan avbrytas av deltagarna när som helst genom att skicka ett textmeddelande med STOPP till 72221. Behöver du hjälp? 4620110382 eller help@pfi.me. esportsplay är inte anslutet till någon av produkterna eller varumärkena och sponsras inte av dem. Varumärken, registrerade varumärken och logotyper tillhör respektive företag. Allt innehåll på denna webbplats är endast för underhållningsändamål. Denna tjänst tillhandahålls av Mamtic Innovation LTD, Strovolous 77, Nicosia, 2018, Cypern.

Sen även denna text längst ner på sidan : Känns lite diffus , för det är här dom först visar mer konkreta fakta på vad avtalet innehåller.  

“ Tjänsten är ett automatisk förnyelseabonnemang som kan avbrytas av deltagarna när som helst genom att skicka ett textmeddelande med STOPP till 72221. Behöver du hjälp? 4620110382 eller help@pfi.me”

1. Så det “Stopp “ Sms du gjorde verkar vara korrekt och bör verkligen slutföra det medlemskapet.

1. Så verkar det även finnas ett support nummer man kan kontakta för att bestrida det som redan har kostat om man inte har haft något med det här företaget att göra. Och där kräva återbetalning . Även mailen får man hoppas kan stämma och man kan kontakta i dessa frågor .
  1. Här verkar det som man kan skapa ett ärende och att dom återkommer inom snar framtid enligt dom .  Även en ny mail , utöver den “help@pfi.me” . Kan vara något för om man ska kontakta dom. Och se vart man får kontakt med dom .

https://help.moby.care/article/13-guides-en-opening-a-support-ticket

help@moby.care

Detta är iaf det som står längst ner på deras hemsida .

esportsplay är en ledande esports, spelutmaningar, sociala och spelchattplattform där de kan spela de mest populära spelen, tävla i våra utmaningar, chatta med andra spelare runt om i världen, samla in krediter och lösa in dem. Den som vill registrera sig för tjänsten måste vara 18 år. Denna tjänst kostar 75 SEK / vecka i 75 veckor + 75 SEK. Tjänsten är ett automatisk förnyelseabonnemang som kan avbrytas av deltagarna när som helst genom att skicka ett textmeddelande med STOPP till 72221. Behöver du hjälp? 4620110382 eller help@pfi.me. esportsplay är inte anslutet till någon av produkterna eller varumärkena och sponsras inte av dem. Varumärken, registrerade varumärken och logotyper tillhör respektive företag. Allt innehåll på denna webbplats är endast för underhållningsändamål. Denna tjänst tillhandahålls av Mamtic Innovation LTD, Strovolous 77, Nicosia, 2018, Cypern.

Så du verkar ha några nummer att ta kontakt med dom , även skapa ett ärende , eller maila till någon av dom 2 mailadresserna . För vidare support. 

Hoppas det va något till hjälp !  @Khishigee 

Mvh F

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...
Nykomling
June 10, 2023

Ni.på 3 måste hjälpa till nu!! Har mailat er ang Verona Limited som drar 50:-/ vecka !! Har kollat upp alla prenumerationer jag har och det finns inget sånt. Ska.man behöva byta abonemang för man ska slippa att bli bedragen.

Så tröttsamt

frodrik91
Superhjälte
Superhjälte
June 10, 2023

Hejsan 😉 , @Jess 
Vad sker om du skickar ett nytt sms till numret : ”72027” med ordet ” STOPP ” ? Får du något svars sms tillbaka då ? 

https://telekomradgivarna.se/betalteletjanster/vanliga-fragor/stoppa-prenumerationstjanster/

/ F 

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...
Nykomling
June 10, 2023

Hej

Nä får inget svar alls 🥺 börjar f*n bli desperat här!!

Nykomling
November 14, 2023

Jag upptäckte ikväll att vi också blir debiterade 50kr i veckan från dotterns abonnemang. 08-44682648
Det har tydligen pågått sen maj. Ni 3 borde ha ett större ansvar här när ni vet att detta till 100% är bedrägeri och ni bara låter detta dras från våra abonnemang år ut och år in, katastrof ni har lika mycket skuld i detta då ni bara passivt låter det fortgå.