Skip to main content
Svar

storleken på mina fakturor.

  • September 12, 2025
  • 1 svar
  • 68 visningar

Från början betalade jag 548 kr för det abonnemanget jag har nu, det som avslutas nu. Men det har dragits mer än det på vissa fakturor och nu undrar jag varför? 

T ex 608 och 648 kronor. 

Inger

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Istreem, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Att fakturorna varit lite högre än tidigare kan bero på flera saker. Den vanligaste orsaken till att fakturorna ökat på detta sätt är att det är en rabatt som gått ut. Utifrån de exempel du har gett - från 548kr, till 608kr, och sedan 648kr tyder på just detta. Jag skulle gissa på att du haft en rabatt på 100kr som löpt ut i mitten av en månad.

Om rabatten exempelvis gick ut ungefär i mitten på juli, så ser du först en liten ökning på fakturan som du får i augusti, och sedan 100kr ökning på fakturan som du får i september. Att det ser ut på detta sätt beror på att vi har eftersläpande fakturor. Detta innebär att du betalar för juli månad på augusti faktura, för augusti på september faktura, osv.

Jag kan dock inte svara med säkerhet att det är just detta som ligger bakom att dina fakturor ökat i kostnad. För att säkerställa exakt vad det beror på, skulle jag rekommendera att du tar kontakt med kundservice genom att klicka här.

1 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • September 15, 2025

Hej ​@Istreem, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Att fakturorna varit lite högre än tidigare kan bero på flera saker. Den vanligaste orsaken till att fakturorna ökat på detta sätt är att det är en rabatt som gått ut. Utifrån de exempel du har gett - från 548kr, till 608kr, och sedan 648kr tyder på just detta. Jag skulle gissa på att du haft en rabatt på 100kr som löpt ut i mitten av en månad.

Om rabatten exempelvis gick ut ungefär i mitten på juli, så ser du först en liten ökning på fakturan som du får i augusti, och sedan 100kr ökning på fakturan som du får i september. Att det ser ut på detta sätt beror på att vi har eftersläpande fakturor. Detta innebär att du betalar för juli månad på augusti faktura, för augusti på september faktura, osv.

Jag kan dock inte svara med säkerhet att det är just detta som ligger bakom att dina fakturor ökat i kostnad. För att säkerställa exakt vad det beror på, skulle jag rekommendera att du tar kontakt med kundservice genom att klicka här.