Besvarat

Varför dras det mer på fakturan?

  • 8 September 2019
  • 11 svar
  • 389 visningar

För fjärde gången varför drar ni mer än ni ska per månad?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 11 September 2019, 12:05

Visa original

11 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

beloppet som dras är det som framgår på fakturan från 3. Om du undrar exakt vad det är du blivit debiterad för, så kan du enkelt logga in på Mitt3 och välja fliken "faktura". Där kan du se detaljspecifikationer för några månader tillbaka. I dessa ser du exakt vad som debiterats.

På Mitt3 loggar du enklast in med Mobilt BankID. Antingen direkt i mobilappen eller på www.tre.se 🙂
Var inne där och de drar 30 kr extra varje månad för mobiltjänster, vad kan det vara? Har autogiro.. måste kolla upp vad det är... inget jag beställt iaf.
Användarnivå 7
Emblem +40
Var inne där och de drar 30 kr extra varje månad för mobiltjänster, vad kan det vara? Har autogiro.. måste kolla upp vad det är... inget jag beställt iaf.

Kan det vara så att du har någon prenumeration via, exempelvis, Apple på utrymme i iCloud eller motsvarande från Google? Eller kanske någon app som du har en prenumeration på? Detta brukar anges som "köp via mobil".
Nej jag har inget sådant!
Användarnivå 7
Emblem +40
@Norström På fakturan, står det under "förmedlade tjänster"? Om ja, då kan du gå till fliken "Samtalsspecifikation" och bläddra längst ner, där bör du se också se "förmedlande tjänster" - här specificeras det vem som dragit pengarna. Hittar du vad det står där?
Avgift för mobil tillbehör, vilket är helt obegripligt!?
Användarnivå 7
Emblem +40
@Norström Om du inte vet med dig att du förlängt ditt mobilabonnemang och samtidigt skaffat ett par hörlurar eller något extra, kan du alltid ringa till 3Kundservice som borde kunna se vad det är för. Enklast är nog att du ringer under morgondagen på 0735-300 400. De har öppet 8-20 på vardagar.
Jag har inte köpt något alls! Mitt abonnemang ska vara 299 men man har lagt till 30 kr på fakturan
Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Norström och varmt välkommen till 3Community!

Jag anar att detta rör sig om att du har förlängt ditt abonnemang nyligen mot en kostnad på 299 kr/månad innan din tidigare bindningstid utgått och att kostnaden för 30 kr är för en telefon/telefon som du haft på tidigare avtal köpt via en återförsäljare. Kolla gärna igenom några fakturor bak i tiden för att se om just "Avgift för mobil/tillbehör" finns med. Det är något man betalar under 24 månader och därefter försvinner den kostnaden.

För att se över det lite mer exakt behöver du ta kontakt direkt med kundtjänst som kan hjälpa dig se över det. Du kan enkelt chatta med dom direkt här.
Hej nej jag hade ingen sådan avgift utan bara 399 för mobil och abonnemang.

Mvh Anita
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej nej jag hade ingen sådan avgift utan bara 399 för mobil och abonnemang.

Mvh Anita


Eftersom det här är ett öppet forum och vi inte har möjlighet att se över din faktura eller ditt avtal specifikt så rekommenderar jag starkt att du slår en pling till kundservice. De kan se över vad avgiften avser 🙂.

Svara