Skip to main content
Delvis genomförd

Betala faktura med Apple/Google pay eller spara betalkort

• 15 juli 2024
  • 6 svar
  • 167 visningar

Hej,

tänkte precis på en grej när jag var inne i Mitt3-appen för att betala fakturan. Vore det inte smidigt att kunna betala fakturan direkt med Apple Pay på en iPhone eller Google Pay på en Android? Känns som mer sömlöst och modernt än att behöva skriva in sitt kortnummer varje gång. 

Om det inte är superenkelt, kanske det skulle gå att få till att det går att spara ett kort för smidigare betalning. 

28 augusti 2024

Halloj!

Vi har nu lanserat Automatisk kortbetalning! Det är inte riktigt Apple Pay eller Google Pay, men som du nämnde sist i ditt inlägg @Pettersson, så är det att man kan spara sitt kort på Mitt3 för månatliga automatiska betalningar varje månad. Busenkel aktivering och det går att kombinera med SMS-notis, e-faktura med mera.

Läs mer om den här:

https://community.tre.se/faktura-50/automatisk-kortbetalning-7389

Jag kommer stänga denna idé nu då vi inte har i planen att ta in Google- eller Apple Pay som betalmetod på Mitt3 tyvärr. Men hoppas att den automatiska kortbetalningen uppskattas!

(justerade även rubriken något, hoppas att är ok!)

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 17 juli 2024

Hej @Pettersson !

Bra idé! Kan inte svara på exakt hur detta ser ut eller skulle fungera men jag tar idén vidare!

/Nils

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 13 augusti 2024
Ny idéÖppen

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 28 augusti 2024

Halloj!

Vi har nu lanserat Automatisk kortbetalning! Det är inte riktigt Apple Pay eller Google Pay, men som du nämnde sist i ditt inlägg @Pettersson, så är det att man kan spara sitt kort på Mitt3 för månatliga automatiska betalningar varje månad. Busenkel aktivering och det går att kombinera med SMS-notis, e-faktura med mera.

Läs mer om den här:

https://community.tre.se/faktura-50/automatisk-kortbetalning-7389

Jag kommer stänga denna idé nu då vi inte har i planen att ta in Google- eller Apple Pay som betalmetod på Mitt3 tyvärr. Men hoppas att den automatiska kortbetalningen uppskattas!

(justerade även rubriken något, hoppas att är ok!)

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 28 augusti 2024
ÖppenDelvis genomförd

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 4 september 2024

@JeppePeppe En fråga baserat på detta - om jag skulle betala fakturan tidigare med Swish, betalkort eller via banken - vad händer då med transaktionen? Dras den ändå eller sker den inte så länge betalningen registrerats hos er före förfallodatumet?

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 5 september 2024
Pettersson skrev:

@JeppePeppe En fråga baserat på detta - om jag skulle betala fakturan tidigare med Swish, betalkort eller via banken - vad händer då med transaktionen? Dras den ändå eller sker den inte så länge betalningen registrerats hos er före förfallodatumet?

Jättebra fråga! Har vi registrerat din betalning innan förfallodatumet så kommer inte någon dragning ske vid förfallodatumet. 😊

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies